Sondaj



RSS Feed

100 de zalauani contemporani au primit recunoastere pentru meritele lor

Eveniment remarcabil dedicat oamenilor valorosi din Zalau in Anul Centenarului, stricat de un vorbitor care n-a stiut sa taca

31 Octombrie 2018

O idee pe cat de inedita, pe atat de binevenita a avut managerul Bibliotecii Judetene, Florica Pop, de a premia 100 de zalauani cu merite in comunitate, o actiune pe care a inscris-o in cele dedicate implinirii a 100 de ani de la Marea Unire. Sa recunoastem si valorile prezentului, nu numai pe cele ale trecutului, este foarte, foarte important.

E mai mult decat laudabila initiativa Floricai Pop, intr-o actualitate in care prea suntem obisnuiti sa vedem cum oamenii se denigreaza unii pe ceilalti in incercarea de a se lustrui fiecare pe sine. Prea des sunt ocolite meritele celorlalti, ca unii, cocotati fara merite pe scara sociala, sa nu para cumva prea mici. Avem contemporani care fac lucruri mari pentru comunitate si trebuie remarcati; avem nevoie de modele, de exemple care sa ne incurajeze.
La evenimentul organizat vineri, 26 octombrie, de Biblioteca Judeteana au fost evidentiati asadar 100 de zalauani, adevarata elita, cei care intreprind lucruri remarcabile in comunitate. Nu ii enumeram aici, dar mizam pe promisiunea Floricai Pop ca urmeaza editarea unei carti in care se vor regasi toate aceste personalitati si meritele lor. Sunt varfuri din toate domeniile, de la cel economic, la cel cultural.
Cei 100 de zalauani cu merite au fost invitati la premierea de vineri si o parte dintre ei au luat cuvantul. Cei mai multi au facut dovada modestiei, semn ca raman oameni ai faptelor, nu ai vorbelor. Totul, sub semnul respectului pentru inaintasii nostri si al sentimentelor sincere de dragoste de tara.
"(…) Pentru ca suntem din judetul artizanului Marii Uniri, Iuliu Maniu, si de asemenea tot de aici, din vechiul Salaj, a fost presedintele Marii Adunari Nationale de la 1 Decembrie 1918 de la Alba Iulia, George Pop de Basesti. Tot din Salaj un alt glas vrednic, dintr-o familie nobila, a fost si Victor Deleu. Gândul lui i-a însufletit pe oamenii de atunci si tare bine ar fi sa ne însufleteasca si pe noi, astazi, pentru ca din nou este nevoie de unitate spre a face România noastra demna de asemenea mari înaintasi. Vom birui, spunea Victor Deleu, pentru ca nu sunt atât de înalti Carpatii cât ne sunt inimile de înaltate (…) Am dorit, asadar, ca 100 de salajeni vrednici si frumosi sa faca parte din Cartea Mare - Salaj 2018. Nu întâmplator, întâlnirea noastra este posibila datorita unui proiect de suflet 100+ Zalauanii, omagiati de Centenar, pe care i-am ales din toate domeniile (…)“, e explicat managerul Bibliotecii Judetene alegerea pentru a promova valorile locale.

A dat cu bata-n balta profesorul de istorie Laszlo Laszlo

Atat de placut surprinsi sa constatam ca avem cel putin 100 de zalauani demni de dat ca exemplu comunitatii, nici nu ne-am fi dat seama sa facem observatia ca printre ei au fost nominalizate multe personalitati de etnie maghiara, daca nu facea nota discordanta chiar unul dintre cei propusi.
Laszlo Laszlo, profesor de istorie la CNS Zalau, la sectia maghiara, a dezamagit cumplit strecurand in discursul sau sublinieri ca unii etnici maghiari, oferindu-se exemplu, nu se simt bine de sarbatoarea Marii Uniri si pastreaza resentimente fata de Unirea Transilvaniei cu patria mama.
“Ca maghiar si urmas al perdantilor de la 1918 nu este usor sa gasesc cuvinte adecvate", a spus de la bun inceput Laszlo Las

Eveniment remarcabil dedicat oamenilor  valorosi din Zalau in Anul Centenarului,  stricat de un vorbitor care n-a stiut sa taca
zlo. Semn ca nu intelege, profesor de istorie fiind, sentimentul natiunii. Nu redam cuvantarea, pentru ca nu merita propaganda la care s-a dedat vorbitorul, mascand-o intr-un discurs presarat cu idei de integrare europeana. Si credem cu tarie ca a vorbit doar in nume personal, cand a spus "Va admiram, va respectam. Si ne reculegem. Atat putem", sau "acceptam verdictul istoriei; repet, acceptam verdictul istoriei", probabil folosind pronumele de politete la persoana intai.
Laszlo, Laszlo, cine are ceva de spus despre Marea Unire o face cu sufletul, nu cu gura. Se spune in popor ca decat sa dai doar din gura, mai bine taci. N-a fost evenimentul de vineri momentul si locul potrivit sa aflam sentimentele lui Laszlo.
Ramanem asadar deocamdata cu 99 de zalauani remarcabili si cu Laszlo Laszlo. “i respectam fara rezerve si vrem sa le urmam exemplu celor nominalizati si premiati vineri de Biblioteca Judeteana, in egala masura pe cei de etnie maghiara si pe romani. Suntem o natiune unita, fapt consfintit printr-un act maret acum 100 de ani.

Iuliu Maniu ne-a lasat un juramant
drept mostenire de purtat in suflet

Despre cum gandim acum, ca natiune, la 100 de ani de la Marea Unire, nu putem exemplifica mai bine decat aducand aminte ce spunea marele om politic salajean Iuliu Maniu cu mai bine de un sfert de veac inainte de implinirea idealului de la 1918.
Printre cei mai importanti oameni care au contribuit la realizarea Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918, salajeanul Iuliu Maniu facea in 1892 un legamant memorabil:
"Jur pe Dumnezeu, pe constiinta si pe onoare ca imi voi jertfi viata pentru triumfarea natiei romanesti".

Presedintele Comisiei Europene
spune ca Ziua Romaniei e o zi
importanta si pentru Europa unita

În discursul sau din Parlamentul European, din urma cu câteva zile, presedintele Conisiei Europene, Jean Claude Juncker, a afirmat ca ziua de 1 Decembrie este importanta pentru întreaga Europa, nu doar pentru tara noastra.
„În aceasta zi sarbatorim împreuna un mare eveniment istoric, care este important atât pentru Romania, cât si pentru Europa (…) România e o tara fata de care am sentimente profunde. Ma gândesc la poporul român, îmi place de el (...) Poporul român a stiut sa se integreze cu o complicitate europeana, ca si cum ar fi fost un stat fondator”, a spus seful Executivului Uniunii Europene.
A fost o declaratie pe care guvernul de la Budapesta a inghitit-o greu. Peter Szijjarto, ministrul de Externe al Ungariei, a criticat adirmatiile lui Jean-Claude Juncker spunand ca "anumite date ale istoriei aduc bucurie unora, dar amintiri dureroase altora". Dar interesele politicienilor de la Budapesta sunt departe de interesele natiunii romane.

 

Vizualizari 6322
Comentarii articol

Rusine>

in 31 Octombrie 2018 0:10

Sa-ti fie rusine! Astfel de personaje nu merită respect! Cum poti să numesti astfel de jigodii, pentru ca oameni in nici un caz nu sunt!

Incredibil>

in 31 Octombrie 2018 1:36

Dar cine l-a chemat n-a stiut cine e si cu ce se ocupa? Face propaganda pentru ungaria de o viata. scarba de el

>

in 31 Octombrie 2018 2:44

Rușine așa zisului profesor Laszlo. Nu merita titlul de profesor. Un om cu o gândire atât de mică... Din cauza unuia că și el, maghiarii sunt de multe ori priviti negativ. Intr o lume modernă Laszlo rămâne un biet iredentist.

>

in 31 Octombrie 2018 2:51

Cui pasa!!! Oameni cretini au existat exista si se nasc!!!! Indiferent de natie de culoare de sex de orientare politica!!! O sa fie vreo 50 de comentarii impotriva unguriilor nicidecum impotriva lui laszlo dar peste 2 zile apare o stire impotriva psd legat de o taxa de o scumpire... Etc. Si sa dus centenarul!!!

>

in 31 Octombrie 2018 5:01

Perdantul asta (al istoriei) a fost cumva impiedicat sa se retraga in granitele patriei mama? Iar daca totusi fortat fiind sa ramana in granitele unui stat de care se detaseaza, s-a gandit vreo clipa sa ramburseze acelui stat costurile scolarizarii sale? La mintea mea, cred ca un stat iti plateste studiile ca mai apoi, prin munca ta (calificata) sa aduci servicii acelui stat. Servicii platite. Ori perdantul s-a gandit ca studiile i-au fost platite doar pentru ca e el simpatic?! Daca nu a rambursat inca, putem spune ca dl perdant este deocamdata castigator. Sau deturneaza fonduri publice. Sau dracu stie ce-i. Si daca-i zici, se supara.

>

in 31 Octombrie 2018 5:28

A fost revoltator si sfidator discursul acestui individ. Ca domn nu-i pot zice. Cand l-am auzit am tasnit de pe scaun ca ars, dar bunul meu prieten care ma insotea m-a tras de mana soptindu-mi: ,, nu stica momentul acesta, nici nu merita un raspuns. Ba mai mult - ii dai satisfactie,,. M-am ,,executat,,, dar imi sta si acum in suflet un ghem de revolta si uluirea ca unii, precum acest laszlo,se intreaba retoric cati din romani vorbesc ungureste ( crezandu-ne inca supusii lor!!!) si au nesimtirea sa considere zi de doliu Sfantul nostru Centenar! SA ITI FIE RUSINE, mai laszlo. Indolia-v-ar Dumnezeu...

>

in 31 Octombrie 2018 5:53

Un musafir nepoftit .Sa plece ,ușă e deschisă. Eu

>

in 31 Octombrie 2018 6:14

Laszlo Laszolbestinliber sa pleci din tara asta. Oricum cei din Ungaria nu va văd cu ochi buni pe voi, ungurii din Romania.

>

in 31 Octombrie 2018 6:30

dari toma (inspector general adjunct la ISJ ) =laszlo laszlo

>

in 31 Octombrie 2018 6:42

De ce este asa de greu pentru majoritari sa inteleaga ca,unirea nu a adus nimic bun pentru maghiari,s-a facut impotriva vointei lor.Ce ar trebui sa facem?Sa ne prefacem ca ne bucuram.Trebuie sa respectam sarbatoarea romanilor si atat.Sa nu aiba pretentia sa sarbatorim si noi.Apoi ,noi nu apartinem de natiunea romana ci de cea maghiara,asa cum moldovenii cei din Basarabia apartin natiunii romane.\r\nCa suntem cetateni romani,este altceva.\r\nNa,acum pot sa inceapa injuraturile patrihotilor.

>

in 31 Octombrie 2018 6:50

Si totusi,eu ca maghiar,de ce ar trebui sa ma bucur?Nu prea inteleg.Parerea mea este sa ne respectam reciproc sarbatorile aniversarile ,fara a obliga pe celalat sa se bucure pentru ceva ce nu i-a adus nimic bun.

>

in 31 Octombrie 2018 6:53

Păcat ca , ca un asemenea eveniment s-a tranformat in ura și tensiune ! Cine este acest Laszlo de ii dați atâta importantă ! Poate asta a vrut sa fie remarcat !! Pe banii noștri își permit cam multe ! !!

>

in 31 Octombrie 2018 6:58

N-a zis nimeni sa te bucuri, dar daca nu ai de gand sa te bucuri, de ce mergi la festival? Asa, de hot?!

>

in 31 Octombrie 2018 6:59

Va dati seama ce istorie invata copii de la secția maghiară?Istoria urii.Apropo,cum prezintă masacrele de la IP si Treznea acest biet profesor?Ce a facut acest profesor ca sa fie nominalizat în cei 100?

>

in 31 Octombrie 2018 7:08

Ce ai fecut Loti? Iar ai beut vinul cel stricat?! Am spus la tine sa nu mai bei de pe fund. Ioi, ioi, bine ca ai vomitat dar am mai spus la tine nu la biblioteca se vomita, Loti, Loti.

>

in 31 Octombrie 2018 7:08

6.59 dar masacrele impotriva ungurilor unde sunt mentionate in cartile de istorie romanesti.Ah,alea nu conteaza,au murit doar femei,batrani,copii unguri.

>

in 31 Octombrie 2018 7:10

Delia... să crezi că acest individ a vorbit doar în nume propriu te înşeli. A primit sarcină de partid, iar românii (mamăligari cum se ştie) n-au putut să-i dea replica meritată. Realizați ce fel de istorie predă , ca profesor, şi nimeni nu-l deranjează.

>

in 31 Octombrie 2018 7:22

Şi unde-i lista cu "valorile prezentului"?

>

in 31 Octombrie 2018 7:48

Pacat ca realiatatile depre trecut si prezent se pot scrie doar pe deascuns in ,,COMENTARII ARTICOL" al unui ziar un unde bietul ,,ROMAN" isi poate ascunde identitatea.HAI FRATI ROMANI SA MAI STRIGAM INCA O DATA ,,SUS OPINCA JOS PAPUC EU PANA TISA MA DUC,,!!! E doar vina noastra a ,,ROMANILOR " ca si azi de multe ori suntem ,,calcati pe cap"de ungurii,lucru care binenteles ca este facut cu intelegerea taciturna a celor care ne conduc pentru nenorocitul ala de 5% care il au nevoie in parlament.RUSINE!

>

in 31 Octombrie 2018 7:50

,,SUS OPINCA JOS PAPUC EU PANA LA TISA MA DUC"!

>

in 31 Octombrie 2018 7:57

Astia sunt aliatii puterii de ginta hunica,,,daca le intinzi un deget iti i-au mina toata !!! udmr si acolitii lor .....la zid si periferia societatii......

>

in 31 Octombrie 2018 7:58

E interesant sa vedem lista cu aceste "personalitati remarcabile", stabilite de cine? si cum? Cred ca o sa avem surprize mari. Si acest profesor face parte dintre ei. Mi se pare ca o joaca de copii, ca sa nu zic altceva. In art vorbiti de Maniu si parca ii puneti pe cei nominalizati pe acelasi calapod......

>

in 31 Octombrie 2018 8:00

7.48 esti un idiot

>

in 31 Octombrie 2018 8:04

7.57 ia vezi tu,ce s-a promis la Alba Iulia si ce s-a respectat.Dupa ai poti vorbi. Pana atunci ciocul mic.

>

in 31 Octombrie 2018 8:06

Si da fratilor romani,din cauza noastra se traieste prost in tara si suntem rusinea europei. Oare cand o sa va asumati si voi ceva?

>

in 31 Octombrie 2018 8:06

Este regretabil ca din cei 100 de ,, telectuali ,, prezenti care cica reprezinta elita judetului nu s-a gasit unul care sa-i dea o replica acestui Laslo Tokes al Zalaului. Au tacut toti din lasitatea specifica noua sau din lipsa de argumente istorice. Rusinos si umilitor pentru noi, cu asta am demonstrat de ce suntem in stare ca popor , premiatilor.

>

in 31 Octombrie 2018 8:07

D-nilor maghiari aveti mai multe privilegii decat romanii.Ar trebui sa aveti un dram de bun simt sa respectati aceasta tara si populatia majoritara care va accepta si in acelasi timp va respecta.Cum puteti spune ca ziua nationala a tarii in care traiti este "zi de doliu pentru d-voastra"?De aici nu putem intelege altceva decat sovinismul de care dati dovada( nu toti decat acei care gandesc astfel).Noi nu va alungam caci nu avem acelasi caracter dar daca nu va place sunteti liberi sa plecati in patria mama.Din cate se aude nici acolo nu santeti bine primiti desi sunt fratii vostrii de sange.Sunteti ca in povestea vulpii cu iepurasul.Atunci cand vulpea cea vicleana a intrat in casa iepurasului la dat afara pe semne ca asa vreti si voi sa ne dati afara din tara noastra.

>

in 31 Octombrie 2018 8:09

Ura asta v-a exista mereu intre natiile astea indiferent cine cu cine s-a casatorit, cine cu cine e vecin prieten coleg, dar nu mereu doar cand se discuta istoria, politica, conceptia asupra dreptatii... Dar la urma istvan ramane prieten cu gheorghe, gheorghe ramane coleg de lucru cu feri, feri tot ramane sotul ilinei iar ramane ilina va ramane mama copiilor lui feri!!! Istoria e istorie...

>

in 31 Octombrie 2018 8:13

Unirea asta nu a adus nimic bun maghiarilor, partea tristă ca nici romanilor din Ardeal

>

in 31 Octombrie 2018 8:15

8.07 spune repede un drept al meu,pe care tu nu il ai.Apoi de caracter sa nu vorbesti.

>

in 31 Octombrie 2018 8:21

8.07 stai prost cu auzul.Dar na,tu vorbesti ca sa te afli in treaba.

Pt ungurul bulan-Laszlo>

in 31 Octombrie 2018 8:25

Mai jegosule poate pina la urma tot tu o sa spui ca romanii sunt ultranationalisti dupa toate comentariile cate le primesti! Acest gunoi ar merita exclus din invatamant, este un pericol pentru elevii carora le preda astfel de idei!

>

in 31 Octombrie 2018 8:41

Un om cu capul pe umeri felicitari!

>

in 31 Octombrie 2018 8:44

TRAIASCA TRANSILVANIA.JOS TIGANIA

>

in 31 Octombrie 2018 8:44

Felicitări D-l László !

>

in 31 Octombrie 2018 8:45

Doar nu credeti ca Denes, Csoka, Szilaghi, Dari etc gindesc si actioneaza altfel decit acest Laslo .

>

in 31 Octombrie 2018 8:57

Vrem autonomia Transilvaniei!sa isi gaseasca sudul alti sponsori.

>

in 31 Octombrie 2018 8:58

Felicitări pentru curaj dl Laszlo

>

in 31 Octombrie 2018 9:00

Gratulalok Laszlo ur

>

in 31 Octombrie 2018 9:00

Cata nesimtire si dispret pe fata din partea acestor boanghine fata de bastinasii de pe aceste pamanturi pe care le-au ocupat cu forta si cruzimea specifice hoardelor de salbatici venite din pustiile Asiei, care au invadat Europa dupa caderea Imperiului Roman!Asa n-e trebuie, lasi ce suntem!! Oare ce ar fi zis daca si statul roman ar fi procedat dupa eliberarea din 1944, la fel cum au procedat hortistii cand au primit cadou de la criminalii de hitler si musolini acesta bucata de Ardeal?!

>

in 31 Octombrie 2018 9:05

9.00 vezi ca suntem in secolul XXI. Ai facut spume la gura.Nu-i bine pentru sanatate. Apoi cu istoria stai prost.

>

in 31 Octombrie 2018 9:05

Candva era o mandrie sa fi patriot acuma din pacate cand spui ca esti roman esti privit ca un raufacator iar aici in tara suntem batjocoriti de cei ce ne conduc.tara asta e plina de hoti!incepand de la conducatori pana la boschetari.clasa de mijloc a disparut.sunt aia bogati si cei saraci.stau si ma intreb mai este o mandrie sa fi roman cand nici in tara ta nu esti respectat?!

>

in 31 Octombrie 2018 9:14

Hai sa fim indulgenti, tot noi! Sa nu le atribuim masacrele odioase savarsite imediat dupa intrarea lor in Ardeal! Sa admitem ca acestea au savarsite de catre niste monstri cruzi! Fara aprobarea guvernului hortist! Sa luam alte abuzuri strigatoare la cer, savarsite la ordinnul expres al guvernului hortist, cum sunt urmatoarele: -Au expulzat imediat toate cadrele didactice romani, din absolut toate scolile din acest nefericit teritoriu si le-au inlocuit cu aszisi invatatori adusi dinceea lalta parte a ungariei! -Au maghiarizat numele tuturor copiilor de romani nascuti in acea trista perioada! Dar nu s-au multumit doar cu numele ci au maghiarizat si prenumele tuturor! Nu mai este aici loc de mai multe altele, dar i-i intreb aci;DACA STATUL ROMAN AR FI PROCEDAT LA FEL CU EI CE AR MAI ZICE? ACUMA CAND TICALOSII DE POLITICIENI ROMANI LE-AU DAT ATATEA AVANTAJE DESCRIMININD BASTINASII ROMANI?!?!

>

in 31 Octombrie 2018 9:20

daca un profesor gandeste asa, oare cum gandesc copii care i-a instruit . Am avut vecini maghiari in blocul unde locuiam cand eram copil, de varsta cu mine, si ei stiau de la istoria ce o faceau ei , exact acelasi lucru care il afirma acest domn... Cum vrei sa fie pace si liniste cand astfel de persoane , cu astfel de idei, sunt pusi sa invete zeci de generatii si discipoli de elevi maghiari . Candva acestea se vor aduna si vom avea o noua Treznea, Ip, Targu Mures datorita acestora ... nimeni nu are nimic cu maghiarii, sunt respectati pentru caracterul catolic , dar e pacat ca astfel de persone sa aduca ura si invrajbire intre noi

>

in 31 Octombrie 2018 9:21

9.14 raz oiul este o mizerie.Dezumanizeaza,indiferent de natie.Romanii au comis crime dupa revenire exact ca ungurii.Apoi cu maghiarizarea.Romanii au facut acelasi lucru.Exemplu sunt eu si buletinul meu.Cu numele romanizat.Idea este insa alta,nu trebuie sa traim in trecut,sunt altele prioritatile noastre.Atat al maghiarilor cat si al romanilor.

et5>

in 31 Octombrie 2018 9:22

bilantul celor 100 ani de aniversare sunt cei 5 milioane de romani care au emigrat//// plus imaginiile din 10 august 2018//////// FRUMOS//////

>

in 31 Octombrie 2018 9:37

Oare cu ce a gresit d-l Laszlo Laszlo? A fost sincer!!! Ceea ce a avut pe suflet a spus respectuos,nu jignitor.Cati ati citit cuvantarea lui,cei care acum postati aceste "jigodii" la capul lui Laszlo? El are curajul,sa-l spuna ce are pe suflet! Si nu e oricene,e autor de carti,articole,om de stiinta. Cati dintre acesti postaci " jigodii" aveti asa ceva? Nu cunoastei faptul,ca jurnalistii stiu sa manipuleze articolele pe gustul lor? Scandalul sa fie cat mai mare! Sunt probleme destul de grave in Romania,lasati mandria natonala,sa sarbatoriti Centenarul in bucurii si pace?

>

in 31 Octombrie 2018 9:40

Felicitări.

>

in 31 Octombrie 2018 9:41

Daca si o asemenea JIGODIE este persoana importanta pentru ZALAU atunci inseamna ca nu mai avem oameni valorosi chiar si profesori. Trist este ca nimeni nu a spus nimic. OAMENI VALOROSI......TRIST

>

in 31 Octombrie 2018 9:48

pt. 9:00\r\nDaca pui mana pe carte poate mai inveti si sa citesti....\r\n"hordele salbatice" erau aici, cu mult inainte imperiului roman dar atunci se numeau scitii. huni, avari, secui etc. si faceau parte din aceeasi mare familie cu radacini sumeriene. Attila hunul care a pus lacat imperiului roman era unul dintre ei.Si DACII erau din familia scitilor !!!! Se schimba radical istoria romanilor (dacii romanizati) dupa intrarea din sud a vlahilor cu origine balcanica la sud de dunare....In timpul otomanilor multi romani(vlahi) din sud si est sau refugiat in Ardeal unde erau mai in siguranta si au devenit iobagi pt. nobilimea maghiara.Ceva asemanator se intampla acum si in Europa.Vezi si sclavii africani in SUA al anilor 1800 si consecintele de astazi.Explozia demografica a romanilor din Transilvania mai ales dupa 1918 este adevarul de astazi.NU Ardealul sa unit cu Romania.Restul tarilor romanesti sa unit cu Transilvania !!!!

OOOOOOOOOOOOO giagiaaaaaaaaaaaaa>

in 31 Octombrie 2018 9:51

Daca Laszlo este cel mai reprezentativ maghiar pentru cei 100 ai centenarului,ei bine,cime a organizat si a ales pe cei 100 alesi din mascarada asta de aniversare a ales cu ,curu ,caci doar eu cunosc macar 100 de maghiari mult mai valorosi decat imsasi reprezentantii lor politici.Nu mai vorbim de premiantii romani care si ei unii se mira ca au fost alesi sau si-au platit nominalizarea la greu si din plin...Altminteri rahatu ala rumegat de nationalisti cu IP,TREZNEA,putem spune doar ca in perioada ocupatiei lui Horthy in Ardealul de Nord au fost ucisi vreo 940 de romani,unguri,slovaci ,tigani,evrei,in vreme ce armata criminalului tradator Antonescu la Odessa in acelasi an 1941 a lui Octombre,au asasinat peste 65000 femei,barbati,batrani si prunci in doar 2 luni..Asa ca despre ce vorbim?\r\nMai mult,cu tat nelcosagul de a fi roman si atat fara alte argumente,la ce omenie au romanii in strainataturi,daca merge un roman si un maghiar in orice tara pe unde s-o perindat rumanii,daca-si striga fiecare etnia in gura mare,ghiciti care ramane nebatut pentru ce este....Asa ca sa o lasam mai moale cu mandria asta absolut gratuita ca realizarile si caracterul nu ne prea recomanda pentru multe orgolii.Cert este ca fiecare etnie si romanii si maghiarii si orice alta etnie isi are imbecilii si nazistii ei!Cat despre Laslo,asta este un biet drojdier ratat care se viseaza un fel de Petiofi Sandor baiat de cartier Dumbrava intarcat prea devreme si tinut prea mult pe olita....

>

in 31 Octombrie 2018 10:00

CORRUPTION PERCEPTIONS INDEX 2017 - da un google

>

in 31 Octombrie 2018 10:08

Ungurule jegos hai te rog sa tii un astfel de discurs pe platoul de marmura! Iti garantez o prezentă maximă cu aceasta ocazie, o sa primesti cele mai multe flori din viata ta, si probabil dupa asta o sa pleci definitiv in Ungaria, sa fii un tigan valoros pt Ungaria nu pentru Romania!

como>

in 31 Octombrie 2018 10:20

Liviu Balint ii sustine atat pe romani cat si pe maghiari, carora le vorbeste si limba . In romania trebuie sa ne iubim romanii cu maghiari! Votam Liviu Balint la urmatoarele alegeri indiferent pe ce lista se va afla

>

in 31 Octombrie 2018 10:30

Ptr.7.08.nu merita sa.ti răspund.Arata faptele si nu vorbi .

>

in 31 Octombrie 2018 10:53

Intr-o tara in care se incearca sa fii tolerant, se cade in cealalta extrema si devenim slugarnici. In frunte cu politrucii. Adica de 15 martie incepand de la prim-ministrul tarii, pana la presedinti de consilii judetene si prefecti se afiseaza zambitori la sarbatoarea maghiarilor, la care apropo se vorbeste numai in ungureste si ai nostri stau ca prostii si se uita in gol, dar cand e sa ne serbam noi Centenarul toti maghiarii sar ca arsi. Sunt curios cati reprezentanti de seama de-ai lor vor lua parte la manifeatarile de 1 Decembrie.

>

in 31 Octombrie 2018 10:53

Bai "patriotilor".Manealalta-i motorina 7 lei cu tate consecintele si pe voi va fute grija de un biet ungur csre spune si el ce are pa suflet.Io-s roman dar dk eram ungur gandeam si spuneam la fel.Puneti-va in locul lui si dupa aia vorbiti.Aidoma gandesc si moldovenii de dincolo.Ar trebui sa-i impuste Putin cumva?Asa camai domol cu patriotismul.Mai ales aia care ati taiat-o sa va faceti slugi la altii.De ce n-ati ramas in tara voastra care a dat de greu?De ce ati fugit? Sunteti cu adevarat urmasi de romani.Ubi bene,ibi patria.Frumos va sta.Slugilor!

>

in 31 Octombrie 2018 10:58

Sa ne fereasca Dumnezeu! Daca eram noi minoritari vorbeam de 1 Decembrie doar in soapta, pe la colturi, la cat sunt ei de intoleranti. Intotdeauna s-au crezut superiori, mai ceva ca arienii lui hitler. Oamenii complexati sunt cei mai periculosi. Atentie mare!

>

in 31 Octombrie 2018 11:06

pt. 10:30. Esti pierdut in intuneric.Daca scoti capul din nisip si umblii cu ochi deschisi vei gasii multe "fapte" pe care bravii vostrii "profesori de istorie" tin ascuns din rusine.Daca tu ceva nu stii, nu insemna ca nu exista.

>

in 31 Octombrie 2018 11:07

Orice om de bun simţ şi de bună intenţie nu merge la o sărbătoare pe care n-o iubeşte şi n-o respectă, nici la niște ... gazde pe care sărbătoarea aceasta le definesc. De ce n-ai stat acasă, domnule Laszlo?

fotografie nerelevanta pentru articol>

in 31 Octombrie 2018 11:09

De ce nu puneti o poza cu Laszlo? Persoana care apare in fotografie nu are nici o legatura cu cel despre care se discuta in articol!!!

>

in 31 Octombrie 2018 11:17

PROVOCARI SI INCA E DOAR INCEPUTUL NE IA PULSUL!\r\n

>

in 31 Octombrie 2018 11:20

10:58 Intr-un fel da, sunt mai superiori (?!) Ei au indraznit in 1704, 1848 si unic inpotriva comunismului la acea vreme in 1956 dar si politica actuala din 2018 este asemanator.Din pacate puterile occidentale si mai ales vaticanul au pus bete intodeauna.Au facut si cehii in 1968, polonezii in anii '80 si mai nou cei denumiti v4 au aceasi gandire "superioara".Voi cu ce va mandriti ?? Sunteti slujitorii SUA, NATO si inbecililor din west pt. a va pastra toate "jucariile" furate cu aprobarealor.

>

in 31 Octombrie 2018 11:29

Delia draga,atentie mare.A nu confunda cetatenia cu nationalitatea.Laszlo sigur nu face parte din natiune romana.Ia ghici de ce?

stop>

in 31 Octombrie 2018 11:47

Oameni buni, citatele respective au fost scoase din context dintr-un discurs mai larg. Linistiti-va , faceti un pas inapoi si observati totul logic. Nu va lasati controlati si manipulati asa usor!

>

in 31 Octombrie 2018 11:49

11:20 exemplele tale sunt determinate de anumite contexte istorice. Nu ati inventat apa calda, la fel cum nu ati fost artizanii niciunui curent la nivel european. Revolutiile de la 1848 nu au pornit din Ungaria, ci din Franta, revolta impotriva comunismului a inceput in 1953 in germania, apoi in cehia (revolta de la plzen), abia mai apoi in ungaria. Totul tine de context. Cu ce sunteti superiori? Ai intrebat cu ce ne mandrim. Ion Cantacuzino, Mircea Eliade, Emil Racovita, Traian Vuia, Aurel Vlaicu, Henri Coanda, Ana Aslan, George Emil Palade, Nicoale Paulescu, Constantin Brancusi, Victor Babes, Emil Cioran, Petrache Poenaru, Stefan Odobleja, Anastase Dragomir, Grigore Antipa si multi altii iti spun ceva?

>

in 31 Octombrie 2018 11:49

11:20 exemplele tale sunt determinate de anumite contexte istorice. Nu ati inventat apa calda, la fel cum nu ati fost artizanii niciunui curent la nivel european. Revolutiile de la 1848 nu au pornit din Ungaria, ci din Franta, revolta impotriva comunismului a inceput in 1953 in germania, apoi in cehia (revolta de la plzen), abia mai apoi in ungaria. Totul tine de context. Cu ce sunteti superiori? Ai intrebat cu ce ne mandrim. Ion Cantacuzino, Mircea Eliade, Emil Racovita, Traian Vuia, Aurel Vlaicu, Henri Coanda, Ana Aslan, George Emil Palade, Nicoale Paulescu, Constantin Brancusi, Victor Babes, Emil Cioran, Petrache Poenaru, Stefan Odobleja, Anastase Dragomir, Grigore Antipa si multi altii iti spun ceva?

>

in 31 Octombrie 2018 11:52

Adica daca punem citatele inapoi in contex reiese ca dl. Loti are aprecieri decente si de bun simt la adresa celor prezenti in sala, in Ardeal si in tot spatiul romanesc. Bun, am prins ideea. Loti e bun roman.

>

in 31 Octombrie 2018 11:56

Pe Laszlo Laszlo asta cine il tine in brate? Ilustrul Sauca de la Centrul de Cultura, pe banii romanilor, ii publica acestui individ lunar articole cu un continut tendentios la adresa romanilor in Caiete Silvane. Daniel Muresan de la MS ii aloca ribrica saptamanal sa promoveze Laszlo diferiti unguri/maghiari tocmai in anul Centenar. Nu i se aprinde niciun bec nimanui? In ce lume traim?

>

in 31 Octombrie 2018 12:13

11.56 de ce nu poate promova maghiari de seama? De ce te deranjeaza? Daca-i an centenar noi ar trebui sa ne ascundem? Ar trebui sa diparem?\r\nAsata-i problema,transformati o sarbatoare a voastra i tr-o sarbatoare a urii a dispretului fata de cei care nu sunt ca voi.Apoi daca citesc comenturile,comenturi cu tenta sovina sunt doar din partea roma ilor. Asta spune tot .gandire de stapan de cuceritor.

>

in 31 Octombrie 2018 12:23

In Magazin Salajean acest individ il descrie pe evreul maghiarizat Bela Kuhn cel care in 1919 a infiintat Sovietele ungare si a luptat pentru realipirea Ardealului la Ungaria ca pe o mare personalitate a Salajului uitind de crimele singeroase pe care le-au facut in zona divizia secuiasca din armata ungara.

>

in 31 Octombrie 2018 12:28

peste 100 ani sau .....=rromi majoritari... atunci ce mai spuneti?\r\n\r\n

>

in 31 Octombrie 2018 12:33

Fascistul de Lazlo si-a dat arama pe fata. Sunt curios sa vad cine o sa ii mai publice pe viitor articolele dejecte.

>

in 31 Octombrie 2018 12:34

Dar marea patrioata PSD-ista Pop Florica cea care l-a propus pentru premiere pe acest ,, telectual ,, de seama , nu a avut nimic de spus in calitate de gazda . A tacut nu cumva sa se supere UDMR-ul si sa propuna sa o schimbe din functie sa-si piarda privilegiile.Interesul poarta fesul , patriotismul e de fatada ca sa dea bine la public.

>

in 31 Octombrie 2018 12:35

Transilvania e Ungaria

>

in 31 Octombrie 2018 12:39

12:13 Laszlo Laszlo nu e profesor de ieri, de azi. Coincidenta coincidentelor face ca s-a gasit taman anul acesta sa-i promoveze pe unii si pe altii. Haideti sa fim decenti.

>

in 31 Octombrie 2018 12:42

Baaa, nu te chem la ziua mea sa te cinstesc si tu vii si mi te caci pe covorul din sufragerie, in fata tuturor, ca mai apoi sa-i pui cateva betisoare si sa ne spui ca de fapt e arici

>

in 31 Octombrie 2018 12:50

Delia Sibian , prin acest articol ai dovedit încă odată că ai minte puțină și deformată.Din păcate nu ești singură.E ceva de speriat in majoritatea comentariilor.Mentionez că sunt român și uneori mi-a rușine.

>

in 31 Octombrie 2018 13:03

12.50 aceasta "delie"a mai avut articole de acest gen. Astea se vand,ce sa-i faci.

>

in 31 Octombrie 2018 13:05

Pentru 12:33 sa stii ca se vor mai publica astfel de articole atata timp cat anumite persoane cu putere de decizie isi vor primi birul (cuvant nu intamplator ales, intrucat provine din maghiara)

>

in 31 Octombrie 2018 13:12

Comic si totodata trist

>

in 31 Octombrie 2018 13:21

Sa ii belim pe toti maghiarii !

>

in 31 Octombrie 2018 13:29

Pt.13:12 \r\nSubscriu! Ar fi comic,daca n-ar fi trist.Sau invers.

>

in 31 Octombrie 2018 13:33

13.21 poate sa le belesti pula,si cu dintii si cu gura.

>

in 31 Octombrie 2018 13:57

Am vazut acolo pe Sauca de la cultura, cum a ajuns intre primii 100 de salajeni? Mai bun e Laszlo asta, ca macar are un mesaj coerent.

>

in 31 Octombrie 2018 14:11

Un imbecil sa-l pupe in dos toti cei care lauda asemenea specie,

>

in 31 Octombrie 2018 14:17

Deci-asta e nivelul intelectual al postacilor acestui ziar!Argumente solide, "belesti p...a"! Puteti fi mandri,ca sunteti romani culti,pe veci stapani!

Supararea la unguri !>

in 31 Octombrie 2018 14:27

Nu tot săriţi atâta la hunguri, aşa sunt ei, mai supărăcioşi în prima sută de ani. Da, îşi revin în a doua !

>

in 31 Octombrie 2018 14:27

14.17 cel care a scris ca "trebuie beliti toti ungurii" nu merita alt raspuns.Este un jeg de om.Nu intelege alt limbaj.A primit raspuns pe masura postarii sale.

>

in 31 Octombrie 2018 14:30

14.17 cel care a scris ca "trebuie beliti toti ungurii" nu merita alt raspuns.Este un jeg de om.Nu intelege alt limbaj.A primit raspuns pe masura postarii sale.

Sovini de rahat! Ura dezbina, nu cladeste!>

in 31 Octombrie 2018 14:43

Domnule Laszlo, istoria e scrisa de invingatori si nu de invinsi! Matale din moment ce esti cadru didactic in Romania, hmmm nu stiu ce sa zic, de unde vine leafa... Dragi concetateni de etnie maghiara, gratulok... pentru ce? Ce curaj? Cand ai spatele acoerit de Seres si altii, ce curaj e ala? De ce vreti sa starniti ultra-nationalistii? Sunteti niste sovini de doi bani! Habar nu aveti ce inseamna Europa! Uniunea Europeana a eliminat granitele voi le vreti inapoi!

>

in 31 Octombrie 2018 15:26

14.43 Sovin de rahat esti tu. Cate comenturi cu tenta sovina ai citit aici scrise de maghiari? Dar de rumunasi neaosi si prosti ca tine? Las-o mai moale ca nu-i de tine. Esti prea retardat si sovin. Noroca ca nu toti romanii sunt ca tine. Tu nu vorbi de Europa cu o asa atitudine.

>

in 31 Octombrie 2018 15:28

14.43 tu sigur sti ce-i cu Europa. Acolo mergi la furat si cersit.

>

in 31 Octombrie 2018 15:54

De ce nu l-ai lasat pe Artur sa scrie articolul...tu delia..tuuu..apropo Io dat ăștia permisul pt alcool înapoi??

>

in 31 Octombrie 2018 16:26

Ce-i,mai opincarilor?Nu va place mamaliga?Si adevarul?

>

in 31 Octombrie 2018 16:31

16.26 sa nu faci ca ei. Nu merita. Ma refer la dobitoci.

>

in 31 Octombrie 2018 16:55

Ba taranilor de pusta, nu era mai elegant sa nu va cacati in buchetu neamului?! Specialisti in bagarea batului prin gard, vezi doamne s-a spart Ungaria mare. Pai din ce s-a facut ea asa mare? Fix din ce s-a spart. Si din pestrita ce era. Acu i-a ramas doar sufletul pestrit. Si cerul gurii negru. Si cate un Loti care latra. Un sut in oo nu vreti?!

>

in 31 Octombrie 2018 17:21

Adica daca furi ceva si acel ceva e la tine niste sute de ani, se cheama ca e al tau?! Sigur ca nu te bucuri ca te-a prins, dar poti sa te bucuri ca nu ai primit niste suturi incat sa ajungi de unde ai venit.

>

in 31 Octombrie 2018 17:22

Parerea mea, ca sa nu mai fie atatea discutii intre pseudo -istorici, -cunoscatori, -bagatori in seama, oamenii de cultura ai judetului sa-i puna la masa pe domnul Laszlo Laszlo si pe un istoric de nationalitate romana si sa-i lasam pe ei sa ne lamureasca ce si cum cu Marea Unire, respectiv Centenarul. Ce ziceti domnilor?

>

in 31 Octombrie 2018 17:26

Zicem ca esti cel putin idiot. Io zic s-o mai tufa o data pe ma-ta ala de crezi tu ca-i tac-tu si ala de pretinde ca el e tac-tu. Asteptam sa vedem ce iese si daca nu esti tu, e clar, ne-am lamurit. Baaaa...

>

in 31 Octombrie 2018 17:34

Lazslo Lazslo n'a facut aceste afirmatii de unul singur, asta este opinia tuturor liderilor maghiari: Hunor, Denes, Dari etc. Pe mine ma mira ca profesorii nostri de istorie de la CNS (Margineanu Lingaul, Fort Corina Pesedista), de la Pedagogic, V.Gelu etc. tac ca porcu' cu toate ca Lazslo a mai scris articole ciudate si in Caiete Silvane!!??

>

in 31 Octombrie 2018 19:35

Sunteti niste penibili. Si oganizatorii si LL. Nemernicilor Ar trebui declara persoana non grata pentru Salaj. Sa se duca dracului \r\n

>

in 31 Octombrie 2018 19:53

pt cel de la 17:34\r\n\r\nde ce tac profesorii amintiti de tine? poate eu au mai citit o carte... ceea ce tu n/ai facut .... si cunosc realitatea si trecutul mai bine...\r\n- profesorul Laszlo Laszlo a scris articole si in Caiete S... dar acele lucrari sunt bine documentate, si incearca sa prezinte istoria din alt punc de vedere.. cel al tolerantei...deci daca nu sti sa citesti, nu intelegi ce citesti, mai bine dormi... si lasa prostiile...

>

in 31 Octombrie 2018 20:01

19.53! Profesorii respectivi tac pentru ca sunt nepregatiti si sunt "mamaliga". Eu am citit (pe a mea parte) mai mult decat tine care nu stii scrie (v. limba roamana! Sau esti ungur ingrat?) cu toate ca esti profesor! Rusine!

>

in 31 Octombrie 2018 20:05

19.53, te-au platit ungurii sau pesedistii? Zii, ma, esti profesor de istorie de nota 5 sau esti un las?

>

in 31 Octombrie 2018 20:23

1000 de ani au condus ei , de 100 de ani conduc ai nostri.\r\nIstorie nu manual de istorie .

>

in 31 Octombrie 2018 20:42

Sunt mândru că sunt român! Sunt mândru că educ copii maghiari, români și de alte nații. Lecția de limbă română e o lecție de istorie de viață si de recunoștință că aparținem acestui pământ care ne dă energia casei părintești și ne ocrotește sufletul.Îmi iubesc elevii maghiar la fel ca pe cei români. a avea o atitudine ca cea a ,,profesorului " e cel mai nedem mod de a afirma că nu ești un om la locul potrivit. Educi cu sufletul, cu iubire, nu cu ură și atitudini protestatare. Ce cred elevii despre profesorul lor, chiar maghiar fiind. Eu simt iubirea lor, chiar roman fiind. Tu ce simti? Ei ce simt?

>

in 31 Octombrie 2018 20:49

O tiganeala de eveniment, fara nici un fel de tinuta. Tibi Marc s-a imbracat foarte adecvat, tinand cont de calitatea evenimentului. A luat pe el o geaca de fas, ca la piata.\r\n

>

in 31 Octombrie 2018 20:54

Sunt mandru ca sunt ardelean,mi-e rusine ca traiesc intr-o Tara cotropita de tigani!

>

in 31 Octombrie 2018 20:59

Nu va certati fratilor romania dispare ín 10 ani sí sincer?nu-mi pare rau de ea:)

>

in 31 Octombrie 2018 21:17

Yugra (Iuhra), "the place of origin of Hungarians" - wikipedia\r\n\r\nIn Hungary, a legend developed based on medieval chronicles that the Hungarians, and the Székely ethnic group in particular, are descended from the Huns. However, mainstream scholarship dismisses a close connection between the Hungarians and Huns - wikipedia\r\n\r\nAt times Dacia included areas between the Tisa and the Middle Danube. The Carpathian Mountains are located in the middle of Dacia. It thus corresponds to the present-day countries of Romania and Moldova, as well as smaller parts of Bulgaria, Serbia, Hungary, Poland, Slovakia and Ukraine. - wikipedia

Pentru 12:42>

in 31 Octombrie 2018 21:21

Ești genial! Am râs cu lacrimi. A meritat să citesc o grămadă de comentarii idioate, până am ajuns la al tău. Mersi! :)

>

in 31 Octombrie 2018 21:52

Nu ne tot trimiteti pe noi maghiarii nu stiu pe unde. Tara, casa noastra e aici la fel ca a tuturor ardelenilor. Mai bine am fi atenti la viitor deoarece toti cei albi putem deveni minoritari.

>

in 1 Noiembrie 2018 0:01

A fost o adevavarata pagina de istorie.

>

in 1 Noiembrie 2018 19:33

De ce este asa mare problema daca omul a fost sincer ? Daca maghiarii ar zice cat de mult se bucura pentru unire ati credea ? Sa fiu sincer nici romanii n-ar trebui sa fie chiar asa de fericiti pentru unire fiindca Ardealul ar fi cu 100 de ani mai inainte daca ar fi stat independent. Uita-te cum arata Clujul si cum arata orice oras din Oltenia...

>

in 1 Noiembrie 2018 21:40

Mai bine un om sincer decat unul mincinos.

>

in 6 Noiembrie 2018 12:12

Pe ce criterii ati ales oamenii ?\r\nIar falsificati istoria la fel cum au facut-o comunistii ??

Ardealul, Romania e a noastra, a tuturor.>

in 6 Noiembrie 2018 19:47

As vrea sa luam toti, exemplul sasilor care au trait aici si care se intorc mereu cu drag si dor si spun ca aici se simt in patria lor,pe care o iubesc si o respecta. Cinste lor! Si pt. ca suntem in an centenar, urmariti intalnirea sasilor de la Medias si invatati de la ei toleranta, dragostea pt. semeni,bucuria de a trai!!!

>

in 11 Noiembrie 2018 19:43

Eu, că român care trăiesc în Sălaj, nu beneficiez de serviciu religios în limba română. Asta nu este o discriminare? Nu toți românii sunt ortodocși; există și alte confesiuni (de exemplu romano-catolici vorbitori doar de limba română). Da, eu că român nu am dreptul să-mi practic propria religie. Mi se "vâră pe gât" limba maghiară din care nu pricep nimic. Iată un favor ce se face ungurilor iar românii sunt discriminați.

>

in 11 Noiembrie 2018 20:00

Nu mai huluiți țară asta. Mai bine haideți să muncim fiecare acolo unde suntem. Să ne facem corect datoria. Să ne împlnim bine menirea pentru care am fost trimiși pe acest pământ. Nimeni nu are nici un merit sau vină că s-a născut într-o familie de români,de bulgari,de unguri,de germani,de țigani... "Omul sfințește locul " Dacă trăim în România să sfințim acest loc nu să-l mânjim.

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.