Drumul national 1H crapa si o ia la vale pe Dealul Virsoltului

13
2812

 

Drumul national 1H  crapa si o ia la vale  pe Dealul Virsoltului

Drumul National 1H Rastoci – Zalau – Alesd, reabilitat in urma cu doar patru ani, crapa si o ia la vale. Fundatia drumului incepe sa cedeze, iar pe Dealul Virsoltului pe sosea au aparut numeroase zone unde asfaltul a crapat serios, in special pe sensul de urcare dinspre Virsolt spre Zalau. 

Probleme pe DN 1H au fost si in 2015. Atunci, la un an si jumatate de la finalizarea lucrarilor pe traseul Criseni – Rastoci au aparut numeroase gropi. Drumul era atunci în perioada de garantie de doi ani prevazuti în contract, iar problemele s-au rezolvat.
Probleme au fost pe DN1 H si in Bihor, pe segmentul limita judet Salaj – Alesd.
Presa bihoreana a aratat ca pentru segmentul bihorean de drum, CNADNR a cerut constructorilor sa remedieze problemele – alunecari de teren de pe versantii dealului pe care iI strabate si gropi - dar acestia au refuzat, replicând ca a fost gresita proiectarea drumului, nu executia.

Regii asfaltului au facut lucru de mantuiala

Realilitarea DN 1H în judetul Salaj a început în 2011, pe doua tronsoane importante. Unul este Hereclean – Halmasd, cu continuare pâna în Alesd, judetul Bihor, iar celalalt este Criseni – Rastoci.
Pe tronsonul Hereclean – Alesd a castigat licitatia pentru executia lucrarilor firma lui Dorinel Umbrarescu, UMB Spedition. Valoarea totala a acestui proiect a fost de circa 415 de milioane de lei, pentru o lungime de 69,3 kilometri de drum national reabilitat. Peste 60 la suta din suma a reprezentat contributia nerambursabila a Uniunii Europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEADR), diferenta fiind asigurata din bugetul de stat.
Lucrarile la tronsonul Criseni – Rastoci au fost adjudecate unui alt "rege al asfaltului", Costel Casuneanu, prin firma Pa&Co Holding pentru suma de 142 de milioane de lei.
Cu chiu cu vai, dupa foarte multe probleme cauzate de faptul ca proiectele s-au facut "pe genunchi", cu lucrari facute de "Dorel", care nu erau remediate daca nu se implica Prefectura Salaj si unii parlamentari în perioada 2011 - 2013.

Starea proasta a drumurilor
se afla în topul cauzelor
care scad siguranta rutiera

În topul cauzelor care influenteaza negativ siguranta rutiera, alaturi de nerespectarea regulilor de circulatie si efectuarea de manevre riscante, se regaseste starea drumurilor, reiese dintr-un sondaj efetuat de Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din România – UNSAR, preluat de Mediafax. Gradul de siguranta al infrastructurii rutiere din România este influentat în cea mai mare masura de nemodernizarea retelei existente (79,1%), de lipsa autostrazilor (76,8%) si de depasirea capacitatii de trafic (76%). Lipsa elementelor de siguranta si protectie (70,1%) si deficientele de semnalizare (63,9%) sunt considerate a fi alte cauze majore ale nivelului redus de siguranta al drumurilor. 

Potrivit statisticilor, la nivel national îsi pierd viata 5 persoane pe zi, in medie, 22 sunt ranite grav, 87 sunt ranite usor si au loc circa 275 accidente soldate numai cu pagube materiale, noteaza autorii studiului.
În opinia participantilor la sondaj, cauzele care influenteaza în cea mai mare mare masura climatul de siguranta rutiera sunt efectuarea de manevre riscante (61,7%), nerespectarea regulilor de circulatie (58,4%) si starea drumurilor (51,1%).

COMENTARII

  1. daca va uitati o sa vedeti ca la baza versantului pe un teren privat cineva a facut o spatura prin urma caruia a rezultat un taluz nesprijinit de cca. 3m , aceasta spatura a dus la destabilizarea versantului si cred ca de aici rezulta ceasta alunecare de teren.

  2. Crezi ce vrei=CAUZA ESTE FAPTUL CA S-A FOLOSIT PENTRU REABILITARE(ZONA DE EXTINDERE UMPLUTURA) REFUZ DE CIUR DE LA UILEAC(CU LEVIGABIL) IN LOC DE BALAST SPALAT!Pe masura ce a spalat materialul levigabil drumul cedeaza(se rupe).Din pacate este doar inceputul...

  3. Am rugamintea la adresa redactiei sa verifice si starea drumului intre localitatile: Valcau de Jos- Sag, lucrarile s-au dat in folosinta anul trecut in toamna, dar drumul este peticit si denivelat si arata ca dupa 5 ani de folosire

  4. Pe dealul Varsoltului erau necesare lucrari de consolidare cu ziduri de sprijin si piloti forati. Dar CNADNR nu a vrut sa le plateasca. Asa ca nu s-au mai facut. Ca merge si asa.

  5. Nu este important ce fac regii asfaltului important e sa mai dubleze o data salariile in primarii. Dupa ce se mai dubleaza o data salariile cei din primarie isi vor putea lua masini de teren si vor trece peste orice alunecare de teten. Dupa maririle din primarii tre si la ceilalti bugetari Armata Politie ect. Restu populatiei mearga pe jos cu profesori cu tot.

  6. cand s-a facut inventarierea lucrarilor de coexistenta cu reteaua electrica a DN1H, am atras atentia delegatului, cu care am facut deplasarea in teren, ca in aceasta zona, consolidarea trebuie facuta cu piloni din beton armat de adancime si nu drenaj de adancime 4-6 m. A ramas ca o observatie! Urmarea se vede acum.

LASA UN COMENTARIU

Comentariu
Nume

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.