Declaratia de presa a primarului Municipiului Zalau, Ionel Ciunt

12
3899

 

Declaratia de presa a primarului Municipiului Zalau, Ionel Ciunt

Dragi prieteni,

Chiar daca este o perioada dificila, inclusiv sub aspectul comunicarii si al informarii dumneavoastra, folosesc, totusi, acest mijloc de comunicare pentru a va informa in legatura cu actiunile si cu preocuparile administratiei publice locale in aceasta perioada dificila pentru noi toti. 3 au fost directiile pe care ne-am concentrat si am actionat mai cu seama in perioada:
Sanatatea publica, prin masuri care sa limiteze si sa reduca posibilitatea raspandirii pandemiei cu noul Coronavirus;
Masuri care privesc sprijinirea mediului de afaceri, dar si a persoanelor fizice. Cand ma refer la mediul de afaceri ma gandesc in special la IMM-uri, PFA-uri, PF-uri, activitati independente, societatile comerciale, dar si la companiile multinationale care au capacitati de productie in municipiul nostru.
Continuarea proiectelor privind dezvoltarea municipiului.

SANATATEA PUBLICA

Sanatatea populatiei a fost si este in continuare principala noastra preocupare. intreaga administratie publica locala (aparatul de lucru al primarului si institutiile subordonate Primariei si Consiliului Local) au avut ca prioritate 0 si are in continuare aceasta prioritate, de a proteja populatia municipiului Zalau vis-a-vis de infectia cu noul Coronavirus.
Masurile pe care le-am dispus in aceasta perioada au vizat, in primul rand, restrictionarea circulatiei persoanelor. in acest sens am limitat adresabilitatea si numarul de persoane care se adreseaza institutiei noastre prin punerea la dispozitie a unor mijloace tehnice – telefonul verde (la care se poate face apel gratuit), telefonul institutiei, adresa de e-mail si site-ul municipiului Zalau.
De asemenea, am avut in vedere decalarea programului colegilor din institutiie si a celor din institutiile subordonate, in ideea de a nu aglomera mijloacele de transport in comun.
Incepand de maine, 26 martie, am luat o masura mai radicala, dar care, cu siguranta, va avea efect pozitiv in ceea ce priveste limitarea raspandirii infectiei cu Coronavirus. Astfel, Primaria si institutiile subordonate vor lucra cu 50% din efectiv. Jumatate din colegi vor ramane acasa, in concediu de odihna sau zile libere.

Masuri in domeniul mobilitatii
In acest sens, am reglat programul mijloacelor de transport in comun, respectiv a Societatii Transurbis, astfel incat sa asiguram doar transportul muncitorilor la schimburile de lucru ale societatilor comerciale din zona industriala si, de asemenea, sa asiguram transoprtul cetatenilor la gara CFR, punandu-ne de acord si avand in vedere solicitarea CFR, mai ales la trenurile care fac transport de calatori.
Facem dezinfectia zilnica a fiecarui mijloc de transport in comun. Niciun mijloc de transport in comun nu intra pe traseu pana cand nu este spalat interior exterior. Dezinfectam zilnic componentele din interiorul fiecarui autobuz si, de asemenea, am facut o dezinfectie si la statiile de autobuz din oras.
Domeniul sport, cultura, agrement
Toate bazale sportive ale Municipiului Zalau – Sala Sporturilor, Stadionul Municipal, Baza de tenis, terenurile de sport din cadrul unitatilor de invatamant sunt inchise. Aici se lucreaza doar de catre personalul aferent acestor baze sportive, care fac lucrari de dezinfectie si intretinere.
Locurile de joaca pentru copii sunt inchise. A fost facuta o prima dezinfectie, urmand ca aceste actiuni sa fie continuate.
Am interzis pe raza municipiului activitatile culturale, religioase si de divertisment.

Lucrari de dezinfectie
Am efectuat dezinfectii la toate unitatile de invatamant, la bazele sportive, in toate imobilele care apartin Primariei Municipiului Zalau, in pietele agroalimentare (la intrate in hale avem covorase imbibate in solutii dezinfectante, zilnic se face dezinfectia meselor, pardoselilor, grupurilor sanitare si din ora in ora dezinfectam usile si spatiile expuse si folosite frecvent). Au fost efectuate lucrari de dezinfectie a domeniului public – strazi, alee, trotuare, statii de autobuz, gradini publice, parcuri si locuri de joaca pentru copii.
Urmeaza efectuarea lucrarilor de dezinfectie la toate scarile de bloc. in maxim doua zile, daca timpul - temperatura permite, astfel incat aceste actiuni de dezinfectie sa fie eficiente, vom actiona in toate cele 1091 de scari de bloc pentru dezinfectie.
Vom continua cu zonele verzi si punctele de colectare a deseurilor.
De asemenea, revenim si continuam dezinfectia partii carosabile din municipiu – strazi, alei, trotuare. Tot ce tine de domeniul public. Chiar daca vis-a-vis de aceasta actiune am primit si critici pentru ca noi ne-am folosit de mijloacele tehnice pe care el avem la indemana, intre optiunea de a face dezinfectia domeniului public (parte carosabila, trotuare, alei) sau a astepta pana vom face achizitia unor mijloace tehnice moderne, am ales prima optiune, gandindu-ne ca fiecare zi in care nu facem nimic inseamna, de fapt, posibilitatea de raspandire a virusului in randul comunitatii noastre.
Pentru aceasta actiune de dezinfectie se folosesc doar solutii si substante agreate si certificate de catre ministerul Sanatatii si Directia de Sanatate Publica.
Pentru actiunea de achizitionare a manusilor, mastilor, combinezoanelor si a unor solutii dezinfectante, pe langa sumele pe care le-am folosit pana la aceasta ora, maine, in sedinta de Consiliu Local vom debloca suma de 100 mii lei din fondul de rezerva a Primariei (1 miliard de lei vechi), sume pe care le vom folosi pentru achizitia unor substante necesare si pe care sa le punem la indemana colegilor din institutie si a celor din institutiile subordonate, precum si a cetatenilor care se adreseaza Primariei.

Fac referire la institutiile implicate in aceasta perioada in toate actiunile de care am vorbit. Pe langa Primaria Municipiului Zalau sunt implicate toate celelalte institutii subordonate Primariei si Consiliului Local.

Directia de Asistenta Sociala

Monitorieaza persoanele izolate la domiciliu. Astazi avem 222 de persoane izolate la domiciliu (112 de gen masculin si 110 de gen feminin). Toate aceste persoane sunt monitorizate de catre colegii din cadrul Directiei de Asistenta Sociala si atunci cand este nevoie de comunicare telefonica cu acestia sau de a interveni in sensul aducerii la cunostinta a unor prevederi stabilite de catre autoritati, intram in dialog cu ei si aceste informari, prin DAS, ajung la aceste persoane.
De asemenea, exista un parteneriat intre Directia de Asistenta Soaciala si Crucea Rosie, prin care persoanele peste 65 de ai, care nu au apartinatori, si solicita sprijin, beneficiaza de servicii care constau in asigurarea cumparaturilor (hrana, apa), medicamentelor si tot ce au nevoie sa le ducem la domiciliul fiecaruia dintre solicitanti.
Centrele care apartin DAS Zalau – Centrul de zi pentru persoane varstnice “Tinerete fara batranete” si Centrul de zi pentru persoane varstnice “A doua Familie” au activitatea sistata in aceasta perioada. La cantina de ajutor social se asigura hrana rece odata pe saptamana.
Politia Locala
Politia Locala in aceasta perioada este subordonata operational structurilor Ministerului Afacerilor Interne.
In aceasta perioada asigura paza la doua centre de carantina si participa la actiunile de mentinere a ordinii publice, impreuna cu jandarmeria si reprezentantii politiei nationale, dar are si activitati prin care informeaza populatia despre reglementarile pe care autoritatie locale si nationale le impun, reglementari care sunt obligatorii sa fie respectate de catre populatie.

Directia Publica Comunitara si de Evidenta a Persoanelor

Programul Directiei de Evidenta a Persoanelor este afisat pe site-ul institutiei, in mediul on-line si la intrare in Primarie. Fac precizarea ca certificatele de deces se elibereaza inclusiv sambata, iar oficierea casatoriilor se face conform programarii pe care tinerii au stabilit-o cu colegii de la aceasta directie.

Primaria Municipiului Zalau, prin aparatul de lucru al primarului, este implicata in toate aceste actiuni. Am limitat accesul cu publicul la serviciile oferite de catre institutia noastra, in aceasta perioada, si am pus la dispozitie mijloacele tehnice prin intermediul carora cetatenii pot interactiona cu directiile din cadrul Primariei.
Cererile pentru eliberarea adeverintelor necesare la APIA, cele prin care cetatenii municipiului beneficiaza de subventii, pot fi trimise on-line.
Certificatele de Urbanism si Autorizatiile de Construire vor fi transmise, de asemenea, prin e-mail sau fax.
Plata impozitelor si taxelor locale se poate face prin virament bancar.
Incepand din 26 martie, activitatea in cadrul institutiei se va desfasura cu un efectiv de 50%. Practic, jumatate din colegi pleaca in concediu de odihna aferent anului 2019 sau 2020, sau isi iau zile libere. Perioada in care jumatate din colegi isi iau concedii este de 10 zile lucratoare. Dupa aceasta perioada, in functie de evolutia situatiei vis-a-vis de pandemia cu Coronavirus, vor pleca cealalta jumatate care ramande de maine la munca.
Sedintele de Consiliu Local se desfasoara dupa cum urmeaza – transmitem fiecarui consilier proiectele de hotarare, online, se vor pronunta in scris asupra votului fiecarui proiect. Maine, la ora 9, cand incepe sedinta de Consiliu Local, vom intra in direct cu fiecare consilier (pentru a verifica mai ales cvorumul de sedinta), iar daca vor fi interventii le ascultam si le vom putea discuta.

MASURI CARE PRIVESC SPRIJINIREA MEDIULUI DE AFACERI

Masuri de sprijin pentru persoane fizice, dar si pentru mediul de afaceri, pentru persoane juridice, IMM-uri, societati comerciale si companii multinationale.
Maine o sa propun Consiliului Local aprobarea uni Proiect de Hotarare care se refera la obligatiile fiscale pe care persoanele fizice si persoanele juridice le au fata de bugetul local.
Asadar, taxele pe cladiri si terenuri, taxele de firma, taxele speciale care se refera la dezinsectie si deratizare si care au termenul scadent maine, plata acestor taxe se suspenda pana in 30.06.2020. Pentru aceasta perioada in care este suspendata plata acestor taxe nu se percep tarife de intarziere sau dobanzi de intarziere. Sigur, in functie de evolutia situatiei, perioada aceasta poate fi prelungita.
Mentionez ca sumele aferente acestei perioade 26.03-30.06.2020 vor putea fi platite de catre contribuabili fara a se percepe dobanzi sau penaliati de intarziere pana la finele lunii septembrie, respectiv 30.09.2020.
Fac mentiunea ca nu este necesara soliciare din partea contribuabilului pentru aceasta masura. Aceasta masura se aplica din oficiu de catre organul fiscal al Primariei Municipiului Zalau.
Obligatiile contractuale pe care le au persoanele fizice si juridice (chirii, redevente) se suspenda, de asemenea, incpand de maine, 26.03 pana in 30.06.2020. si in aceasta masura, sumele aferente acestei perioade se vor putea plati pana in 30.09.2020.
Pentru IMM-uri (asa cum aceste tipuri de societati sunt definite in Legea 346/2004) suspendam plata chiriilor si a redeventei, dar in aceasta situatie este nevoie de o solicitare pentru neplata obligatiilor contractuale, pentru spatiile neutilizate in cazul chiriilor sau a redeventei. Aceasta solicitare poate fi transmisa electronic catre Primarie. Termenul in care se poate depune aceasta solicitare este de 90 de zile.
De asemenea, pentru proprietarii de mijloace de transport, de autoturisme, in spacial, maine voi propune Consiliului Local un Proiect de Hotarare prin care, incepand de maine, se suspenda pe o perioada de 30 de zile eliberarea abonamentelor pentru parcarile din municipiu.
Ma refer la abonamentele lunare, trimestriale, semstriale si anuale. Nu se vor mai elibera aceste categorii de abonamente incepand de maine si de maine inca 30 de zile dupa ce va inceta starea de urgenta.
In aceasta perioada raman ca si plata pentru utilizarea parcarilor plata pentru jumatate de ora, o ora si o zi. Aceste plati se pot face la automatele existente in parcari sau prin sms. Dupa expirarea acestui termen, abonamentele lunare, trimestriale, semestriale si anuale vor fi reduse considerabil ca si cuantum. Practic, vor reveni la sumele pe care cei care au dorit sa isi faca abonamente le-au platit in anul 2019. De exemplu, abonamentul anual de la 800 ron va fi 450 ron (inclusiv TVA).
Termenul pentru cei care beneficiaza de bonificatii, persoane fizice 10% si persoane juridice 5% se prelungeste pana la 20 iunie. Cei care doresc sa beneficieze de aceasta bonificatie au posibilitatea sa plateasca taxele si impozitele integral pana in 30.06.2020.

CONTINUARE PROIECTELOR PRIVIND DEZVOLTAREA MUNICIPIULUI

Dragi prieteni, am convingerea ca aceste masuri pe care le-am luat, impreuna cu responsabilitatea fiecaruia dintre dumneavoastra (sa respectati reglementarile pe care autoritatile locale si centrale le impun in aceasta perioada), ne vor ajuta sa trecem cu bine peste aceasta perioada dificila.
Vreau sa retineti ca in aceasta perioada noi nu faceam ceea ce putem, noi facem ceea ce trebuie sa facem si in sensul masurilor pe care le-ati auzit, dar si in sensul unor reglementari care va limiteaza, poate, libertatile fundamentale la care aveti dreptul si la care are dreptul orice cetatean al acestei tari.
Dumnezeu sa ne ajute sa trecem cu bine peste aceasta perioada dificla pentru fiecare dintre noi, sa ne inmulteasca rabdarea si sa ne dea intelepciunea necesara pentru a lua masurile cele mai bune, astfel incat starea de sanatate a comunitatii noastre sa nu creeze porbleme nici sub aspectul morbiditatii, cu atat mai mult sub aspectul mortalitatii.
Toate proiectele care inseamna dezvoltarea municipiului sunt in grafic si se lucreaza pe toate santierele. Poate nu cu efectivul de personal la care ne-am fi asteptat, pentru ca si firmele care lucreaza pe aceste proiecte pot avea probleme, dar toate santierele pe care le-am deschis le continuam si nu sunt probleme sub aspectul finantarii si sau a personalului care lucreaza in aceste santiere.
Avem deschise foarte multe santiere si ma bucur ca pe toate se lucreaza, inclusiv la Cinematograful Scala si Cresa Meses, dar mai ales cele care se refera la mobilitatea municipiului - piste de biciclete trotuare, parte carosabila- Gheorghe Doja, Simion Barnutiu.
Avem cateva proiecte pe care le vom incepe curand. Ma refer la modernizarea a 4 zone din oras unde vor incepe amenajarea spatiilor degradate. Toate proiectele la care am facut referire sunt pe bani europeni si incercam, chiar daca este o perioada mai dificila pentru noi toti, sa folosim la maxim resursa financiara europeana.
Acestea au fost cateva precizari pe care am dorit sa vi le comunic, astazi, in acest sistem de inregistrare.

Va multumesc si va doresc sanatate, dumneavoastra si familiilor dumneavoastra.

Nu uitati, in aceasta perioada ne ajutati foarte mult daca stati acasa!
Doamne ajuta!

Ionel Ciunt

Primarul municipiului Zalau

 

 

COMENTARII

  1. Nu te lauda mult ca oricum lumea nu te alege, desi stai in Criseni nu sunteti in stare sa continuati cca 200m de trotuar de la iesirea din Criseni pana in statia CFR. Sigur ca te-ar fi intertesat sa faci lucrarea daca ai face naveta la pPrimariae perpedis. Pentru un trotuar de 200m lungime cu macar 1m latime s-ar evita multe riscuri de accidentare. Ganditi-va ca sunt multi navetisti si scolari in Zalau si cred ca si acestea ar fi indreptatiti sa circule in conditii de curatenie si siguranta. Aceste fonduri financiare ar ajunge daca t-a da salariul UMFLAT macar pe o luna.Asa cum PSD-ul anunta in vremuri de criza ca s-a doneze 50% din indemnizatie. Siguri ca acum ar fi momentul sa renunte la salariile si pensiile sociale. Nu o fac din constiinta, fac aceasta donare ca sa mai gaseasca fraierii sa-i mai voteze. ATENTIE LA NAPARCI!!!

  2. Primarul asta ciunt,confunda zalauanii cu membriipsd la care poate sa le spuna orice? Pentru voturi se comporta ca primarul de la sectorul 5. Sa fie oare si Zalaul un fel de sector 5 a lui Vanghelie !?

  3. Nu cred,nu cred ca Zalaul=Sector 5 Bucuresti,nu pot sa cred !!! E,ca ,mai are si Zalaul ceva uscaturii,de tip sector 5, asta da si ceva nostalgici nomenclaturisti comunisti si securisti asta da

  4. Dar de speculantii care au\r\naparut o data cu coronavirusul de ce nu amintiti nimic? De cei care au crescut nejustificat pretul la cartofi, ceapa, spirt medicinal, etc etc, de ce nu spuneti nimic? De micii fermieri care se plang ca nu mai au cui sa vanda tone de legume, branza si carne de ce nu spuneti nimic? Aceste probleme si multe altele nu sunt ale primariilor? Pietele agroalimentare nu sunt ale primariei? De ce nu faceti nimic pentru a nu inflori speculantii?

  5. pentru 25.03.202019.11\r\nTot fara apartenenta la partid. \r\nMai omule, scrii sa te afli-n treaba! Parca pe la Criseni e alt primar si alt C.L.\r\nEsti pe dinafara rau!. Daca primarul Zalaului locuieste in Criseni (nu stiam), plateste impozite acolo. Ce are de facut insa, face in Zalau. Ce este asa greu de priceput?\r\nPoate vine I. Bolojan de la Oradea (gospodar necontestat) sa va faca trotuare in Criseni !!!\r\nCu unii ca tine nu-i bine nicicum!. Daca nu contribuie PSD-isti cu nimic personal la nenorocirea in care tocmai intram .... sunt zgarciti, se gandes numai la buzunarul propriu! Daca dau .... atentie!, vor sa ne adoarma simturile, sa-i mai votam!.\r\n

  6. pentru 27.03.2020 0.02.\r\nPoate esti fara apartanenta la partid, dar esti nedocumentat si nu ai inteles ca acea portiune de drum se afla in raza teritoriului municipiului ZALAU, afost explicat in comentariul meu ca este vorba de un trotuar de la iesirea din Criseni , inspra GARA CFR ZALAU. Primarul vostru laudat banuiesc ca stie unde este plantat indicatorul : ZALAU. Sigur el stie acest lucru, dar pe tine te inteleg ca ai scris comentariul la ora 0,02 .\r\nTe rog cand faci comentarii sa fii mai documentat. Cred ca faci parte din PSD. Eu chiar nu fac parte din nici un partid. Multumesc pentu dezinformare.\r\n

  7. Cui nu-i place ACEST primar -treaba lui... Personal imi place ca ,,are vorbele la el,,, in multe din imprejurarile in care l-am auzit vorbin. Nu doar ca stie sa comunice, dar si FACE! Si asta poate s-o vada oricine de buna credinta, cam peste tot in oras. Pe deasupra, desi nu l-am cunoscut personal, pare omenos şi empatic. Comparandu-l cu ceilati, cu exceptia primului primar de dupa '89 - prof. Iuliu Suciu - constat diferenta calitativa umana si administrativa evidente: nu tu ,,nas pe sus,, , nu fite, nu intors spatele. Este receptiv si neechivoc, ceea ce ma va face sa-l votez iar! Nu sunt nici psd-ist, nici pnl-ist, nici pmp-ist, usr-ist etc...Doar un cetatean atent al acestui oras. S-auzim numai de bine!

LASA UN COMENTARIU

Comentariu
Nume

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.