Cristian Lungu cere socoteala ministrilor pentru autostrada

6
885
Cristian Lungu cere socoteala  ministrilor pentru autostrada

In prima sa interpelare, senatorul PMP de Salaj Cristian Lungu, proaspat intrat in Parlament, cere socoteala ministrilor Transporturilor si de Finante cu privire la stadiul lucrarilor la autostrada Transilvania, pe tronsonul Suplacu de Barcau – Bors - Oradea.

“Autostrada A3 este un proiect în constructie de 15 ani, Guvernul Adrian Nastase fiind cel care a semnat contractul cu Bechtel, si a emis HG 224/2006, a carei Nota de fundamentare nu si-a asumat-o. Contractul a fost reziliat zece ani mai târziu, când sef al CNADNR era Mircea Pop, iar ministrul Transporturilor era Dan Sova. La acea data, compania americana ar fi trebuit sa fi terminat 415 kilometri de autostrada. Un Raport al Ministerului Finantelor Publice din decembrie 2016 evalueaza pagubele suferite de statul român, prin acest contract cu Bechtel, la 526 de milioane de euro, un prejudiciu colosal ca urmare a modului în care s-a negociat si a fost derulat acest contract într-un deceniu. 40 de milioane de euro constituie doar avansul acordat si nerecuperat, iar restul de 116,829 milioane de euro reprezinta majorarile de întârziere sub forma de pierderi la Bugetul de stat. In mai 2015 a fost semnat un nou contract de catre Asocierea Corsan - Corviam Construccion - SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL pentru circa 701 milioane de lei (fara TVA). Însa si acest contract a fost reziliat în noiembrie 2016”, spune Cristian Lungu in interpelarea depusa ieri la Senat.
Politicianul salajean atrage atentia asupra unui alt aspect, si mai problematic, in opinia sa.
“Ceea ce este mai îngrijorator însa sunt daunele care nu sunt prinse în acest raport al Ministerului Finantelor Publice si anume faptul ca lucrarile realizate doar pe jumatate pe cei 64 de kilometri, între Suplacu de Barcau si Bors, au fost parasite. “n acest context ele s-au degradat în timp, iar acum alte zeci de milioane de euro sunt necesare pentru refacerea structurilor de beton crapate si a armaturilor ruginite. Tronsonul Suplacu de Barcau – Bors - Oradea al Autostrazii Transilvania a fost finalizat doar în proportie de putin peste 50%”, spune Cristian Lungu.
Senatorul a cerut de la cei doi ministri, Viorel Stefan si Alexandru Razvan Cuc, raspunsuri clare cu privire la trei aspecte. Vrea sa stie daca a fost prins sau nu în bugetul de cheltuieli pe anul 2017 tronsonul Suplacu de Barcau – Bors - Oradea al Autostrazii Transilvania, iar daca da, ce suma a fost alocata pentru finalizarea acestui proiect si când estimeaza ministerul relicitarea tronsonului.

COMENTARII

  1. intradevar trebuie luati la raspundere toti cei implicati in jaful de la autostrada.Nu merge povestea ca nu s-a gasit contractul initial. Cine e vinovat de disparitie chiar si temporara sa plateasca pentru neglijenta sau sabotare. Oricine ar fi el. pt ca acolo sunt banii nostri ai tuturor,nedati la salarii pentru ca se face ceva de viitor,pt noi si generatiile urmatoare. cand colo furaciune!

  2. Degraba nu o sa vina firme serioase sa finalizeze lucrarile Poate sa vina la putere oricare ditre partideS au risipit bani cat pentru cinci autostrazi si lucrari aproap zeroRisipa si incompetenta in continuare se deruleaza!!!!!

  3. Pana cand nu se raspunde ptr greseli tot asta o sa vedem:nepasare,lipsa de profesionalism,hotie si altele si altele pacat de poporul roman ca are de dupa decembrie 1989 asemenea conducatori.Noroc ca le-a facut Ceausescu si cei care munceau in vremea aceea(casa poporului sa aiba unde dormii,case de protocol,case la fostii presedinti).Atunci se puteau face de toate cum este zicala ca doua generatii aduna si vine a treia si distruge tot.Romania cred ca a ajuns la a treia generatie.Acum se ia de la tara si se pune in buzunarul propriu (incepand de dupa 1989 toti o apa si un pamant)si nimeni nu da seama cu nimic.

LASA UN COMENTARIU

Comentariu
Nume

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.