Sondaj



RSS Feed

Standardele pentru călătoria cu autobuzul
- cu Dan Ruzici, managerul Transurbis –

Ce inseamnă şi cum funcţionează
transportul in comun in Zalău

10 Februarie 2015

În 2012, Transurbis a preluat printr-un nou contract de delegare serviciul de transport public de persoane prin curse regulate din municipiul Zalău. Pentru încă şase ani. Aşa a hotărât Consiliul Local Zalău. De doi ani, Dan Ruzici, a preluat responsabiitatea managementului Transurbis. Doi ani e puţin să poţi schimba prea multe în bine. Ce a reuşit Ruzici a fost să dubleze profitul firmei. Transurbis avea în 2012 un profit de 53.000 de lei, iar anul trecut a avut un profit de 108.000 de lei.
Ce nu înţeleg mulţi este cum se vorbeşte de profit la o firmă subvenţionată. Pentru anul 2015, Primăria municipiului Zalău a subvenţionat transportul public local cu 4,5 milioane de lei, ca şi în anul trecut. Peste tot în lume, transportul public local de persoane este subvenţionat. Dincolo de această subvenţie însă, ca orice societate comercială, Transurbis se luptă pe piaţă cu mijloacele pe care le are pentru a face profit raportat la partea nesubvenţionată a activităţii. “Profitul îl realizăm din servicii comerciale, din închirierea de spaţii comerciale, din publicitate pe mijloacele de transport, din serviciile de inspecţie tehnică, vulcanizare şi spălătorie, din închirierea de autobuze pentru curse regulate şi ocazionale”, ne explică managerul.

Cât confort avem şi vom avea în autobuz

Ceea ce-l frământă pe managerul Dan Ruzici este situaţia parcului auto. Nu faptul că nu există mijloace de transport suficiente, ci faptul că nu-i asigurat confortul călătorilor la standardele timpului în care trăim. Asta este marea provocare în orice business. Să satisfaci clientul.
“La ora actuală, parcul auto include 41 de mijloace de transport, din care zece microbuze. În ultimul trimestru al anului trecut am achiziţionat patru autobuze, marca MAN, cu norma de poluare trei. Sunt confortabile. În schimb, avem cinci autobuze de fabricaţie românească, fabricate în 1990, depăşite fizic şi moral. Ele nu se mai fabrică în România, deci avem probleme cu piesele de schimb, confortul este modest, iar consmul de combustibil mare. Facem eforturi mari pentru a le menţine”, spune Ruzici.
Manegerul este optimist. Asta şi din cauză că în octombrie se sfârşeşte un credit de investiţii. Atunci, Transurbis va accesa alt credit, cu care,

Ce inseamnă şi cum funcţionează <br> transportul in comun in Zalău
pe lângă alte investiţii, va achiziţiona şi autobuze confortabile.
În parcul auto mai există patru autobuze marca ISUZU, fabricate în 1998, însă au peste un milion de kilometri rulaţi. Aceste autobuze se folosesc pe traseele cu străzi înguste. “O să le înlocuim şi pe acestea cu autobuze de 20 - 22 de locuri”, promite Dan Ruzici.
În ceea ce priveşte respectarea programului sau prelungirea rutelor, aceste se fac la solicitarea cetăţenilor. Şi firma are în ultimul timp o disponibilitate pe care din păcate nu mulţi zălăuani o cunosc. Orice sesizare a cetăţenilor poate fi postată pe site-ul Transurbis, iar cei care conduc firma analizează aspectele menţionate şi caută soluţii. De pildă, în Stâna s-a turnat asfalt pe încă 800 de metri din strada principală. Aşa că s-au înfiinţat încă două noi staţii, la solicitarea cetăţenilor. Se testează terenul timp de două săptămâni şi, dacă solicitarea cetăţenilor este justificată, se prelungesc rutele sau chiar se vor înfiinţa noi rute, ne spune Dan Ruzici.

Performanţa e dată de posibilităţile de finanţare

Şi fiindcă tot timpul vine vorba de bani, managerul Transurbis recunoaşte că nivelul de salarizare este unul modest. “Din această cauză ne pleacă băieţii tineri şi rămân cei peste 50 de ani. Asta înseamnă că deocamdată nu suntem un sistem desul de atractiv. Totuşi, sperăm ca în 2015, odată cu îmbunătăţirea parcului auto, să avem mai mulţi utilizatori, ceea ce va duce şi la creşterea veniturilor. Preţul biletului de călătorie nu o să-l modificăm. Nici preţul abonamentelor. Dacă proiectul cu zona metropolitană va prinde contur, va fi nevoie de achiziţii de noi mijloace de transport. Deocamdată, pentru 2015, în afară de achiziţia de noi autobuze, încercăm să achiziţionăm şi un elevator şi un stivuitor şi o linie de reglat direcţia la autobuze şi camioane, linie care nu există în Sălaj”.

Vizualizari 3072
Comentarii articol

>

in 10 Februarie 2015 7:37

Felicitari d-le Ruzici . La cat mai multe realizari.

>

in 10 Februarie 2015 8:42

Esti perseverent ,serios si ambitios?Ai un vis pe care vrei sa ti-l implinesti?Acum, mai mult ca oricand, urmeaza-ti visul.Nu este necesara experienta.Se lucreaza part-time sau full-time, la alegere.Pentru mai multe detalii trimite textul INFO la adresa de email florin_p03@yahoo.com

>

in 10 Februarie 2015 8:44

Se pot face economii caci un sofer are un salar ca o femeie de servici si mult mai multe responsabilitati

>

in 10 Februarie 2015 9:34

Disponibilitate pe naiba...am scris pe site-ul lor in vara o solicitare privind introducerea unui microbuz in Dimbul Morii (strazile Iasului,Fagetului,etc...).Macar la orele cand merg copii la scoala....Probabil le-a fost stricat calculatorul ca nimeni nu a spus nimic....asa ca mai lasati-ma cu disponibilitate la cererile cetatenilor...

>

in 10 Februarie 2015 9:56

Nul mai laudati caci e finul lui Capilnasiu si am spus tot...

>

in 10 Februarie 2015 10:07

Vi se pare normal sa existe profit si autobuzele sa nu aiba placute cu numarul autobuzului in lateral si in spate?sa alergi dupa un autobuz care nu stii unde te duce?Mi se pare o chestie minima, de bun simt si nu foarte costisitoare.

aportul neprecupețit al PCR>

in 10 Februarie 2015 10:29

Ce bine că a existat un mare tovaras comunist la Comitetul de partid PCR Armatura! Altfel, beizadeaua Dan ar fi fost un simplu proletar. A avut grija PCR să nu-și uite slujitorii fideli. Mama nue mai prejos. Imediat după Revolta din 89, o delegație de medici a vizitat Franța, cu scopul unui schimb de experiență. Dr. Ruzici Stela a vizitat Franța pe banii statului, apoi a intrat

Program>

in 10 Februarie 2015 11:16

Nu stiu cine face programul autobuzelor, dar in mod sigur nu sunt luate in calcul necesitatie calatorilor. De ex la ora trei cand ies oameni de la servici, autobuzul porneste de la trei din gara. Cei din Silcotub nu au cum sa iasa din fabrica pana la sosirea autobuzului, autobuzul pleaca gol, iar cand vine urmatorul oameni nu mai incap. Asta nu numai la trei, seara la 11, si dimineata la 7. Organizare forte proasta.

stra lupului>

in 10 Februarie 2015 12:01

Dorim un autobus care sa mearga pe strada lupului si sa porneasca din centru la ora 13:05-13:10 pentru cel putin 10 copii are ies in amjoritatea zilelor de la scoala, la ora 13. Multumesc.

c>

in 10 Februarie 2015 12:50

Cele mai sigure oferte de lucru!

om de valoare>

in 10 Februarie 2015 13:41

Dan Ruzici este un manager valoros si un OM cum rar gasesti .

autobusul>

in 10 Februarie 2015 14:56

O firma privata nu ar tine asa manager nici trei zile. Dar este din gasca primarului.Consilierii locali habar nu au cu ce se mananca transportul local.

>

in 10 Februarie 2015 17:09

Eu ma simt discriminat.Platesc abonament lunar dar vreau sa fiu tratat ca tiganii.Astia nu platesc nimic si se dau toata ziua cu cursa.Poate c-ar trebui niste controlori in locul controloarelor.Iar curatenia in autobuze lasa de dorit.Nu stiu cat conduce efectiv un sofer in 8 ore dar atunci cand stau la capat de linie un mop si o galeata ar rezolva niste probleme.Poate si o carpa de sters praful de pe chederele geamurilor.Si poate si oarece suma modica de la pensionarii cu pensii mai mari decat salariul minim pe economie ar mai aduce oarece profit.Ca sa nu mai vorbim de salariatii primariei care nu-s mai presus de lege da'umbla gratis.N-aveti decat sa spuneti ca-s frustrat da' iar ma simt discriminat.

>

in 11 Februarie 2015 9:57

mai "autobusule" tare as vrea sa ti stiu valoarea ca tare mai esti !!!!!din ce gasca politica faci parte doamna ???

>

in 14 Februarie 2015 17:19

pt str lupului fa comanda la taxi nu la autobuz

Rusineee>

in 15 Februarie 2015 19:40

Am colegi la servici care sant pensionari de ani de zile si au venit dublu,pensia si salariu.Acestia circula gratis,folosind zilnic autobuzul pentru a veni la servici.Totul ar fi ok. daca ar beneficia si elevii.adica un elev din bradet plateste 30 de lei abonament pentru a ajunge la scoala in dumbrava,iar un asa zis pensionar care mai munceste avand venit din doua locuri,circula gratuit ,unde este dreptatea?rusine

>

in 17 Februarie 2015 2:07

Ce se mai aude cu troleibuzele? Am citit zilele astea ca sunt planuri pentru a se introduce si troleibuze in oras.

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.