Zalau – orasul imposibilului, dupa criteriul infrastructurii

Lipsa soselei de centura, care sa scoata traficul greu din oras, si pacatoasele "semafoare inteligente" instalate in 2013, care tin mult timp pe loc soferii, fac din Zalau un oras aglomerat, in care participantii la trafic intalneesc mari probleme. De asemenea, lipsa unor variante alternative, precum transport public in comun modern si ieftin, piste de biciclisti, ii determina pe zalauani sa foloseasca intens autoturismul. 

rn

Primaria Zalau arata in Planul de Mobilitate Urbana ca timpii medii de traversare a orasului de la intrarea dinspre Hereclean pana la iesirea spre Cluj sunt de 15 minute pentru autoturisme si de 18 minute pentru camioane, în conditiile în care fluxurile de traversare se suprapun peste cererea de
transport interna. Timpii de traversare se reduc cu aproximativ 20 la suta pentru intervalele orare aflate în afara orelor de vârf.

rn

Masina personala este cel mai eficient
mijloc de transport in Zalau

rn

Aglomeratia din trafic este cauzata de numarul ridicat al zalauanilor care folosesc autovehiculul pentru calatorii pe distante scurte, din lipsa de alte alternative.
Gradul de motorizare ridicat, lipsa unui sistem de transport public modern, a pistelor pentru biciclisti si a infrastructurii pietonale moderne determina locuitorii orasului sa foloseasca foarte intens autoturismele personale pentru deplasarile efectuate.
Cele mai multe calatorii ale zalauanilor se desfasoara intre domiciliu si zona centrala sau spre locul de munca. Cele mai aglomerate zone, dupa centru, sunt Simion Barnutiu, zona Pacii, Dumbrava si Bradet.
Nu e de mirare, avand in vedere ca autobuzele circula destul de rar, iar pe bilet ar trebui sa platesti mai mult decat consumi cu o deplasare cu autoturismul proprietate personala.
Astfel, infrastructura rutiera este subdimensionata si nu corespunde cererii tot mai mari de deplasari motorizate.

rn

500 de camioane pe sens in fiecare zi
fac circulatia pe bulevard un calvar

rn

Studiul Primariei Zalau arata ca pe bulevard circulam cu viteza redusa din cauza ca traficul greu din oras nu are alternativa si foloseste si el artera principala din oras.
Conform datelor culese cu ocazia efectuarii numaratorilor de circulatie si analizând rezultatele modelului de transport, fluxurile de vehicule grele de transport marfuri care tranziteaza orasul sunt intre 400 si 500 vehicule pe sens pe zi, reprezentând o pondere de aproximativ 15 la suta din totalul traficului de tranzit.
Cele 500 de camioane folosesc traseul Bulevardul Mihai Viteazu, strazile Tudor Vladimirescu, Gh. Lazar, Andrei Saguna, Kossuth Lajos, Corneliu Coposu. Aceasta pondere, de 500 de camioane pe sens, este una ridicata, având în vedere indicele de motorizare ridicat al municipiului Zalau, este concluzia Primariei Zalau.
Primaria arata ca cererea de transport de marfa justifica oportunitatea constructiei unei variante de ocolire, care sa faciliteze tranzitul marfurilor fara impact negativ asupra populatiei si mediului construit.
Mai circulam greu in oras si pentru ca peste aceste valori de trafic greu, reprezentând tranzitul marfurilor, se suprapun fluxuri locale de trafic, care încarca suplimentar reteaua stradala, având ca efecte congestionarea circulatiei pe arterele centrale, în special pe sectoarele Mihai Viteazu – Tudor Vladimirescu, acolo unde se observ? depasiri ale capacitatii strazii.

rn

Lipsa soselei de centura se lasa cu strazi
distruse si poluare, dar sperie si investitorii

rn

Lipsa soselei ocolitoare a Zalaului conduce la suprasolicitarea tramei stradale, cu efecte negative asupra mediului construit, este concluzia Primariei Zalau.
Traficul greu care circula prin oras, din lipsa soselei de centura, afecteaza si factorii de mediu si poluaza fonic locuitorii orasului. Totodata, traficul greu are impact asupra calitatii vietii in Zalau, sustine Primaria.
In ceea ce priveste competitivitatea agentilor economici locali, lipsa unei infrastructuri specifice care sa deserveasca zonele de productie, afecteaza timpii de transport, cresc costurile pentru produsele finite, iar in acelasi timp, este afectata posibilitatea valorificarii oportunitatlor de dezvoltare
si dezvoltare a altor sectoare.
Primaria Zalau arata ca din cauza starii infrastructurii a traficului de marfa, in oras nu s-au instalat alti agenti economici.

rn

Centura sta pe jumatate facuta de opt ani,
iar semafoarele au incurcat circulatia cinci ani

rn

Pe 8 octombrie 2010 a fost inaugurat primul tronson al soselei de centura. Construirea primului tronson a costat peste 40 de milioane de lei. De opt ani de zile, autoritatile locale au promis construirea si a celui de-al doilea tronson, insa nici pana la ora actuala nu s-a demarat nicio lucrare. Primaria Zalau a promis ca de anul viitor vom putea vedea utilajele pe santierul soselei de centura.
O alta cauza a traficului greu sunt semafoarele. Radu Capilnasiu a implementat in 2013 un sistem de semaforizare inteligenta, care a fost foarte criticat de soferii din Zalau. Semafoarele din oras au fost schimbate cu fonduri europene, iar administratia municipala a fost obligata ca timp de cinci ani, sistemul de semaforizare sa nu fie modificat, sub sanctiunea returnarii banilor. Proiectul a costat 14 milioane de lei si a fost receptionat oficial pe 30 aprilie 2013, ceea ce inseamna ca de luna viitoare autoritatea locala poate interveni pentru fluidizarea traficului.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *