Autostrada s-a apropiat de Salaj pana la Nadaselu, dar lipseste podul peste Somes care sa ne lege de A3

3
4281

 

Autostrada s-a apropiat de Salaj pana la Nadaselu,  dar lipseste podul peste Somes care sa ne lege de A3

Avem mai nou autostrada la granita cu judetul Salaj, tronsonul Gilau – Nadaselu. Daca ar deveni utilizabil, tronsonul de de 8,7 kilometri ar fi foarte practic pentru salajeni, pentru ca legatura pentru intrarea pe autosdtrada este chiar de pe drumul spre Cluj-Napoca, la Nadaselu. Numai ca nu vom putea circula inca pe autostrada de la Nadaselu, pentru ca nu exista podul peste Somes care sa faca legatura intre tronsonul Gilau - Nadaselu si restul autostrazii A3, Gilau - Campia Turzii. 

Cei 8,7 kilimetri noi de autostrada "nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp" din lipsa podului peste Somes, spune seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro, fara sa faca previziuni pentru cand ar putea fi gata podul. Cei 8,7 kilometri din A3 dintre Gilau si Nadaselu sunt intr-un stadiu avansat de executie si au toate sansele sa fie terminati pana la finalul anului de catre constructorul roman UMB.
Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar a fost anulata la inceputul acestui an. Început de pe vremea contractului Bechtel, podul peste Somes a ramas insa pe jumatate facut, iar autoritatile nu s-au miscat eficient.
"S-a pornit in anul 2015 cu o licitatie pentru acest pod. Documentatia a fost foarte slaba, iar asta a fost si motivul pentru care la inceputul lui 2016 s-a anulat licitatia. Nu o mai puteam relicita in aceeasi maniera si am cerut completarea proiectului. S-a realizat acest lucru in luna mai, s-a reproiectat, s-au facut liste de cantitati si s-a facut o documentatie solida. Am scos-o la licitatie. E trimisa la Agentia pentru Achizitii Publice. Probabil in cel mult o saptamana, o saptamana jumatate va fi in SEAP", a declarat pentru HotNews.ro directorul Companiei de Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor.
Intrebat de ce nu a luat in calcul ca CNADNR sa finalizeze podul in regie proprie, dat fiind decalajul care apare in raport cu lotul ce e aproape gata, Homor a explicat ca este vorba de o lucrare prea complicata pentru Compania de Drumuri. "Este o lucrare destul de complicata. Compania nu a mai facut poduri de foarte mult timp, nu este un proiect cu care sa facem experimente", a raspuns Homor.
Desi este un tronson scurt de autostrada, Gilau - Nadaselu este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj-Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu, intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F (E81) spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau - Nadaselu va functiona si ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.

 

 

 

COMENTARII

  1. Ardevar focu să vă ardă,dacă nu sunteți capabili atunci de ce vă luați salariile. Picioarele podului sunt turnate,grinzile de beton care se pun peste picioare sunt şi ele acolo de pe vremea c

LASA UN COMENTARIU

Comentariu
Nume

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.