Sondaj



RSS Feed

Autostrada prin Salaj este in blocaj institutional

14 Noiembrie 2017

Luna trecuta se facea mare valva cu trei subsectiuni de autostrada care ar fi adus si in Salaj aproximativ 35 de kilometri din mult ravnita constructie, ce-i drept pe bucatele mici. Dar macar ar fi fost un inceput; un pas mic pentru omenire, un pas urias pentru Salaj. CNAIR promitea scoaterea la licitatie pe SEAP pana la finalul lunii octombrie a celor trei bucatele salajene ale sectiunii Nadaselu – Suplacu de Barcau. Dar nu au fost sa fie.

Documentatia pentru cele trei subsectiuni salajene au fost depuse de CNAIR la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP). Acum, documentatia este blocata la ANAP, ne spune deputatul salajean Lucian Bode, presedintele Comisiei pentru infrastructura din Camera Deputatilor.
"Documentatia a fost depusa la ANAP si a fost respinsa. A fost redepusa, cu corecturile de rigoare, si nici pana in prezent nu s-a dat un raspuns. Aceste proiecte sunt blocate la ANAP. Este vorba de 2 miliarde de lei care ar putea fi contractati. ANAP-ul are o problema, 99,7 la suta din proiecte le respinge la prima evaluare", ne-a declarat deputatul Lucian Bode.
Deputatul salajean spune ca va chema din nou ANAP si CNAIR la discutii in cadrul Comisiei pentru infrastructura pentru a afla de ce exista aceste blocaje intrainstitutionale.
ANAP este o institutie cu prsonalitate juridica care functioneaza in subordinea Ministerului Finantelor Publice si care verifica si controleaza respectarea legislatiei si procedurilor in domeniul achizitiilor publice, monitorizeaza sistemul de achizitii publice, realizeaza analize, studii si propune imbunatatirea politicilor in domeniu.
Sectiunile de autostrada prin Salaj pentru care CNAIR anunta luna trecuta ca au fost finalizate documentatiile si urmeaza sa fie scoase la licitatie lucrarile de constructie sunt Topa Mica - Zimbor (km 0+000 - km 13+260), avand o lungime de circa 13 de kilometri; Zimbor - Poarta Salajului (km 13+260 - km 25+500), avand o lungime de 12,24 km; Nusfalau - Suplacu de Barcau (km 66+500 - km 80+054.044) cu o lungime de 13,554 km.
Daca aceste sectiuni de autostrada ar fi realizate si daca ar fi realizata de asemenea sectiunea de clujeana de la Nadaselu la Topa Mica, ar insemna sa fim legati la autostrada de

Autostrada prin Salaj este in blocaj institutional
la Poarta Salajului.

Autostrada intre Nadaselu si Gilau este gata,
dar mai este mult pana la Turda si Aiud

Portiunea de autostrada de 8,7 kilometri dintre Gilau si Nadaselu a fost finalizata. Salajenii vor putea urca pe autostrada de pe drumul spre Cluj, la Nadaselu.
În primele zile ale acestei luni, constructorul UMB Spedition a solicitat beneficiarului, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) efectuarea receptiei lucrarilor, potrivit Asociatiei Pro-Infrastructura.
Costul total al lucrarilor a fost de 59 milioane de euro, suportati de bugetul de stat.
Vestea proasta este ca in urmatoarele 10 luni nu se va putea circula pe acest sector decat in scop turistic. Circulatia pe autostrada pana la Turda este impiedicata de lipsa unui pod peste Somes, la Gilau. Constructia acestui pod a inceput doar de cateva zile si are ca termen de finalizare 10 luni.
Asociatia Pro Intrastructura, un ONG care "vegheaza" asupra modului in care autoritatile construiesc autostrazile in tara noastra, spune ca pana in august 2018, cand ar trebui finalizate lucrarile la podul de la Gilau, ar trebui sa fie deschise loturile 3 si 4 din Autostrada A10, Sebes - Turda. “n august 2018, daca lucrarile se vor realiza conform graficului, se va putea circula pe Autostrada intre localitatile Nadaselu (Cluj) si Aiud (Alba).
Autostrada A3, pe tronsoanele Turda - Gilau - Nadaselu - Suplacu de Barcau – Bors, care traverseaza si Salajul, face parte din reteaua europeana TEN-T Comprehensive, de importanta secundara, dar eligibila pentru finantare europeana nerambursabila. Finantarea pentru tronsoanele salajene mentionate va fi asigurata din fonduri nerambursabile prin POIM 2014 - 2020.

Vizualizari 2740
Comentarii articol

operator pc>

in 14 Noiembrie 2017 0:54

Colaboratori online acasa. Selectam urgent colaboratori online acasa. Lucru pe calculator. Castiguri foarte motivante. Contract. Suport pas cu pas. Totul este legal. Solicitati acum detalii la adresa noastra de gmail: pacurarucostica1963@gmail com

>

in 14 Noiembrie 2017 6:44

Incredibil articol, incredibila analiza. Poarta Salajului - Nu?fal?u ,unde este ????. Totul este SF.

articol>

in 14 Noiembrie 2017 7:28

esti putin aeriana cu articolul.... nimic prea concret

>

in 14 Noiembrie 2017 11:02

Securistul nu face nimic de 27 de ani! La celula cu el cu dragnea, sa scrie carti

>

in 14 Noiembrie 2017 11:47

TO?I POLITICIENII,NI?TE LOAZE,CARE NU FAC NIMIC PT.?ARA !!!!!

>

in 14 Noiembrie 2017 12:47

6.44 De la Poarta Salajului se pare ca va fi un tunel pe sub Meses pt. care e nevoie de " meseriasi " nu Umbrarescu sau ....

>

in 14 Noiembrie 2017 18:43

Blocaj institutional se cheama acum incopetenta, hotiasi minciuna???????

>

in 15 Noiembrie 2017 18:03

Ideia tampita cu tunelul pe sub Meses poate fi scoasa din proiect foarte simplu si deosebit de benefic din toate punctele de vedere! Trebuie oameni competrnti la decizie!!: -De la Poarta Salajului, pe la capatul Mesesului pe langa Porolisum-DealulGuruslaului - Nusfalau! Enumar doar cateva avantaje enorme: 1) Zalaul NU AR MAI AVEA NEVOIE DE LINIE DE CENTURA cu toate foloasele acestui Noroc! 2) Toate cele trei orase ale judetului Salaj ar fi conectate direct la Autostrada!3)Judetele Maramures si Satu Mare au avea acces dirct la Autostrada!! 4) viteza si costurile de construire al acestei Variante ar fi cu mult imbunatatite! Precum si multe alte AVANTAJE! DOAR DECIDENTI COMPETENTI TRBUIE!!!

Care este motivul tergiversarilor, amanarilor!>

in 20 Noiembrie 2017 17:09

Judetul Cluj lucreaza, injudetul Salaj de ce nu se poate lucra? La Suplacul de Barcau lucrarile efectuate se distrug, fiind efectuate cu multi ani in urma. Cine raspunde pentru aceste intarzieri?

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.