Angajatii Directiei de Asistenta Sociala Zalau au grija de zalauanii izolati la domiciliu

2
1166

Si ei au fost in linia intai!

Din luna martie incoace, de la decretarea starii de urgenta, continuand apoi cu starea de alerta si pana in prezent, angajatii Directiei de Asistenta Sociala Zalau au fost in prima linie, fiind, practic, legatura izolatilor la domiciliu si a persoanelor vulnerabile cu lumea inconjuratoare. Cei aproximativ 20 de angajati angrenati in aceasta misiune au oferit asistenta si consiliere persoanelor izolate la domicliu, alimente si alinare persoanelor varstice si vulnerabile.
Chiar daca au beneficat de echipamente de protecție, acestea fiind achiziționate în prima faza de institutie, iar ulterior de Primăria Municipiului Zalău, angajatii Directiei de Asistenta Sociala s-au expus riscului de a contacta covid-19 mai tare decat multi dintre noi pentru ca meseria lor presupune contact direct cu beneficiarii.

20 de oameni au avut grija de aproape 1.500 de zalauani izolati la domiciliu

Pe perioada stării de urgență, Direcția de Asistență Socială a avut o echipă de aproximativ 20 persoane care a comunicat in mod direct cu persoanele izolate la domiciliu, in fata usii acestora, explicandu-le care sunt obligațiile care trebuie respectate. Pentru protectie, personalul a avut echipamentul necesar: măști, mănuși, dezinfectant și combinezon, acolo unde a fost cazul.
Atât pe perioada stării de urgență, cât și a stării de alertă, persoanele izolate la domiciliu au fost sprijinite în problemele pe care le-au întâmpinat, consiliate și monitorizate telefonic. In aceasta activitate a fost implicat intreg personalul Directiei de Asistenta Sociala Zalau, inclusiv cadrele sanitare de la cabinetele medicale școlare.
Astfel de acțiuni s-au întreprins pentru 1.480 de zalauani izolati la domiciliu. Dintre acestia, 110 au avut nevoie si de pachete cu alimente, care au fost asigurate prin Crucea Roșie și din bugetul Directiei de Asistenta Sociala Zalau, și distribuite de personalul din cadrul institutiei.
Tot în această perioadă, institutia a încheiat un parteneriat cu Crucea Roșie în vederea sprijinirii persoanelor vârstnice care nu puteau sa isi cumpere singure alimentele sau medicamentele necesare. Au fost contactate 252 de persoane vârstnice, din care au avut nevoie de aceasta forma de sprijin 26 de persoane, unele chiar saptamanal.

Program normal de lucru cu publicul, chiar si in starea de urgenta

Directia de Asistenta Sociala a fost, cu siguranta, una dintre foarte putinele institutii unde programul cu publicul a ramas nemodificat in aceasta perioada. Daca in alte institutii interactiunea s-a mutat exclusiv in mediul online sau telefonic, iar actele se trimiteau prin posta sau prin curier, la DAS s-a lucrat ca intr-o perioada normala, in ciuda riscurilor.
Activitatea de relații cu publicul, de preluare a dosarelor privind acordarea de drepturi și servicii sociale a decurs normal, fără întrerupere. S-a muncit în unele încăperi de la parter, dar si în curtea instituției, unde au fost amplasate mai multe mese de birou, pentru a putea fi respectate regulile prevăzute de legislație referitoare la prevenirea imbolnavirilor cu coronavirus.
Numai in aceasta perioada, au fost soluționate dosare care conțin solicitări pentru un numar de 2.350 persoane pe partea de autoritate tutelară și protecția copilului, protecție persoane cu dizabilități și pentru combaterea riscului de excluziune și marginalizare socială.

Angajati izolati in Centrul Social de Urgenta, departe de familii

La Centrul Social de Urgenta, a fost necesara izolarea tuturor beneficiarilor in starea de urgenta, precum si a angajatilor. Beneficiarii au fost izolati timp de o luna de zile, iar angajatii au stat si ei in centru, departe de familii, cate 14 zile fiecare.
“Pe perioada stării de urgență, conform legislației în vigoare, Centrul Social de Urgență a funcționat în regim de izolare, personalul fiind izolat în ture de câte 14 zile. În această perioadă, persoanele găzduite în Centrul Social de Urgenta, în număr de 37, au beneficiat de serviciile prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare al centrului: asistență medicală primară, consiliere psihologică, socială, juridică și masă. Începând cu starea de alertă, prin procedură s-au stabilit în plus anumite reguli care trebuie respectate”, au precizat reprezentantii municipalitatii.

Cantina sociala a continuat sa functioneze

Cantina sociala, care asigura in mod normal o masa calda persoanelor nevoiase sau vulnerabile, a functionat in aceasta perioda, oferindu-le beneficiarilor hrana rece.
Pe perioada starii de urgenta, a fost acordată hrană rece de două ori pe săptămână, pentru toate zilele din săptămână, în această acțiune fiind prezent, prin rotație, și personalul de la cabinetele medicale. Ulterior, s-a revenit la masa caldă. Cantina sociala are 120 de beenficiari.

2 COMMENTS

  1. Meritorie activitatea de asistenta a persoanelor care au nevoie ,dar este necesara in continuare multa precautie :in distantarea fizica si posibile contacte ,chiar tangentiale , pentru ca de multe ori bunele intentii deschid si alte perspective mai putin dezirabile .

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here