ANAF a suplimentat documentele cu care se poate face autentificarea in SPV

0
22

Spatiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spatiul Privat Virtual au aceeasi putere juridica, asemenea celor comunicate prin post? sau la ghiseu.

rn

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV. Persoanele fizice care nu detin un certificat digital calificat pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola. Acestea, pentru a se inregistra in Spatiul Privat Virtual fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sa se realizeze in mediul electronic, in baza unor documente emise de Ministerul Finantelor Publice sau ANAF.

rn

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) tocmai a anuntat ca a suplimentat lista acestor documente cu mai multe tipuri de notificari trimise din 2017 pana in prezent.  Cei care nu detin un certificat digital nu pot sa isi finalizeze inregistrarea in SPV  decat cu ajutorul unor informatii din anumite documente primite de la Fisc în ultimii ani sau daca se duc personal la  ghiseu.

rn

Lista documentelor cu ajutorul carora se poate face autentificarea in SPV a fost completata cu urmatoarele documente:

rn

 1. Notificarea privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult (emise începand cu data de 05.03.2018)

rn

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise incepand cu data de 09.10.2017)

rn

3. Notificare privind îndeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România si _____ de catre persoana fizice sosita în România pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

rn

4. Notificare privind îndeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România si _____ de catre persoana fizica plecata din România pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

rn

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declaratiei de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

rn

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)

rn

Ramân valabile si urmatoarele documente:

rn

a) decizie de impunere – emisa începând cu anul 2013

rn

b) decizie referitoare la obligatii de plata accesorii – emisa începând cu anul 2013

rn

c) somatie – emisa începând cu data de 01.01.2015.

rn

d) numarul scrisorii primita în anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here